woensdag, juli 05, 2006

Kamperveen

en een totale afwezigheid van kindergeschreeuwAls je ergens zomaar een willekeurige afslag neemt en dan een paar keer links, een stoepje af, en dan weer een paar keer rechts, een dijkje op rijd, dan kan het zijn dat je in een dorp terecht komt als Kamperveen. Al jaren woon ik in Zwolle en heb op mijn mountainbike al diverse toeristische routes gereden, maar daarbij kwam ik nooit in Kamperveen terecht. Ik wist eigenlijk helemaal niet van het bestaan van Kamperveen, totdat mijn collega E. daar naar toe verhuisde, om het huis naast dat van haar ouders te betrekken.
Deze monumentale boerderij, die ik vandaag bezocht om de gratis C1000 boodschappen doos met E. te delen, ligt midden in de natuur. Zover het oog reikt zie je groen en het enige wat je hoort zijn kwinkelerende vogels. Als je hier woont ben je eigenlijk permanent op vakantie, bedacht ik me terwijl ik nog eens goed om me heen keek.
E. groette nog eens een voorbijganger en lachte een beetje om mijn enthousiasme.
Zelfs altijd vakantie went zeker na een tijdje.

10 Comments:

  • Hm, ik wil daar wel aan wennen, hoor...al vind ik het hier op het boerenlaaand, net iets náást de weilanden ook al aardig eeuwigdurend vakantie...waar ik nog steeds van geniet!

    By Anonymous Anoniem, at 05 juli, 2006  

  • Kamperveen...ergens komt het me bekend voor...is er niet ooit een festival geweest? Wel iets christelijks maar toch? Een festival?

    By Anonymous Anoniem, at 05 juli, 2006  

  • @Maartje: Ik heb het even voor je gegoogled, maar nee geen christelijke festivals in Kamperveen.

    By Blogger ary, at 05 juli, 2006  

  • Hmm Kamperveen. Is dat niet een plaatje met een hoog 'rokgehalte' en verstopte platenspelers met verderflijke muziek ?

    By Blogger Pino-2008, at 06 juli, 2006  

  • Ik ga verhuizen naar Kamperveen...

    By Anonymous Anoniem, at 06 juli, 2006  

  • Nooit geweest, maar het klinkt als iets waar ik ook wel een boodschappendoos wil delen :)

    By Anonymous Anoniem, at 06 juli, 2006  

  • staat daar zelfs een schaap in de deuropening of is dat maar een fata morgana?

    By Blogger Zeppo, at 07 juli, 2006  

  • @ Zeppo: Ja daar buiten loopt een schaap. Een schaap met witte voetjes (anders was ie al naar de slacht)

    By Blogger ary, at 07 juli, 2006  

  • Kamperveen is straks Kamperveen niet meer als die nieuwe afslag in de IJssel er komt.

    By Anonymous Anoniem, at 09 juli, 2006  

  • @Roelof: Jij bent goed op de hoogte. (maar je geeft dan ook aardrijkskunde)

    By Blogger ary, at 09 juli, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader