woensdag, juni 21, 2006

Vreemd loopje

niet zo lekker als drie in de panNakker blijft me inspireren. Of ik kan beter zeggen: “Nakker je blijft me inspireren” (want hij leest dit log). Vanmiddag kwam ik hem tegen op de gang en we pakten even ons entertain-moment, verveeld als we waren na een saaie werkdag. Hij deed me even een vreemd loopje voor. Zo liep hij altijd als hij verveeld, relaxed of moe was. Tenminste, dat beweerde hij. Ik weet het eigenlijk niet meer wat hij met dat loopje wilde uitdrukken, maar hij terwijl hij dat deed hield hij zijn linkerhand een beetje slapjes voor zijn borst. Daarmee viel er een luikje open in mijn brein. Dat gebeurt vaker als ik met Nakker in gesprek ben. Ik moest opeens denken aan familie van der Dool. Zo noem ik ze maar eventjes. Eigenlijk heetten ze anders, maar ik ben bang dat ze dit stukje al googelend een keer tegen komen en dat zou me ervan weerhouden om hier wat over deze familie te vertellen.
Familie van der Dool was bevriend met onze familie. Alhoewel, bevriend. We kenden ze uit de kerk en ze woonden in mijn jeugd bij ons om de hoek. Volgens mij hadden mijn ouders gemengde gevoelens over deze familie. Aan de ene kant waren het kerkgenoten, broeders en zusters dus, maar aan de andere kant werden ze beschouwd als Tokkies avant le lettre. Maar aangezien we eigenlijk niet over Tokkies mochten oordelen (het waren per slot van rekening ook mensen en wij waren gereformeerd) werden ze in ons leven toegelaten.
Dus pasten de oudere dochters bij ons op en deden de zoons een poging om vrienden met mij en mijn broertje te worden. Wat niet helemaal lukte. Okay, op zondag zat ik wel eens bij (laten we hem) Joop (noemen) op z’n kamer, maar de enige reden daarvoor was dat ik zelf geen radio had en zo de voetbaluitslagen kon horen bij “Langs de Lijn”. Harko (ook niet zijn echte naam), de oudere broer van Joop die niet helemaal vooraan had gestaan toen ze I.Q. aan het uitdelen waren was degene aan wie ik moest denken toen Nakker het luikje in mijn bovenkamer liet openklappen. Harko had namelijk ook een vreemd loopje. Als hij op zondag de kerk kwam binnenlopen liep hij altijd een beetje voorovergebogen en zijn rechterhand hield hij daarbij gebogen voor zijn borst, met zijn hand slapjes naar beneden. Mijn moeder zei dan steevast: “Het lijkt wel alsof ie een bosje wortelen vasthoudt”. Harko werd door zijn vreemde loopje dus niet meer echt serieus genomen door ons. (Laat dit een les voor je zijn Nakker!)
Wat wel een groot voordeel was van de vanderDooltjes, was dat ze een keer in de maand voor de deur stonden met een groot bord drie-in-de-pan; een soort kleine dikke pannenkoekjes met rozijnen er in. Ma van der Dool maakte blijkbaar steevast teveel pannenkoeken, want deze waren over. Dit bezoek werd altijd met gejuich begroet en zo kocht de familie van der Dool onze vriendschap met een groot bord pannenkoeken. Zelfs als ze gebracht worden door iemand met een vreemd loopje, zeg je geen nee tegen drie-in-de-pan!

15 Comments:

  • Klinkt als een homohandje...

    By Blogger Nessie, at 21 juni, 2006  

  • Met wortelen?

    By Anonymous Anoniem, at 21 juni, 2006  

  • Hm...voortaan de handjes maar in de zakken tijdens het huppelen ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 22 juni, 2006  

  • Jij durft je handjes niet eens te laten zien Nessie.. Je verstopt ze in je jurkie. Zijn ze soms heel klein :)

    By Anonymous Anoniem, at 22 juni, 2006  

  • Kijk mensen, zo krijgt Michael Jackson met dat gekke achterwaartse loopje de aandacht van de kinderen. En dan heeft ie er meteen 'drie-in-zijn-bed' van gemaakt...
    't Is overal hetzelfde !

    By Blogger Pino-2008, at 22 juni, 2006  

  • @ Karel Nakker:
    Nessie d'r handjes zijn niet klein, maar wel slappig... Ze moet tegen een 12 jarige tennissen en gaat dat vet verliezen. Misschien moet ze ook wel een gek loopje instuderen...

    By Blogger Pino-2008, at 22 juni, 2006  

  • Misschien eens tijd om te gaan solliciteren bij 'the department of silly walks'?

    By Anonymous Anoniem, at 22 juni, 2006  

  • Nu ik Nessie's foto full size op haar link heb gezien, neem ik mijn woorden terug. Die handjes zijn verdorie aardig upgepumpt !
    Volgens mij kan die 12 jarige wel inpakken. Of zou ze het op het mentale vlak verliezen ?
    @Takietaak : Hou je me op de hoogte van de uitslag ?

    By Anonymous Anoniem, at 23 juni, 2006  

  • Tsja, loopjes zeggen veel over het karakter van de mens... ;)

    By Anonymous Anoniem, at 23 juni, 2006  

  • @Nakker:
    Ze heeft verloren... hahahaha

    By Blogger Pino-2008, at 23 juni, 2006  

  • Je hebt het volgens mij best naar je zin op het werk, goeie gesprekken, gekke collega's, daar kom je de werkweek wel mee door!

    By Anonymous Anoniem, at 23 juni, 2006  

  • Ja, ik heb inderdaad verloren. Maar vanavond speel ik met de dubbel wel een halve finale. Dus.....

    By Blogger Nessie, at 24 juni, 2006  

  • Dus ook twijfelachtige vriendschap gaat door de maag. Zal ik aan denken als de volgende keer iemand met een pannetje voor m'n deur staat hahahahaha

    By Anonymous Anoniem, at 25 juni, 2006  

  • ik had ook gelijk John cleese in mijn hoofd....maar ik zag van de week een buurman rennen en ik ben de klap nog niet te boven...wat een gekkie......

    By Blogger Paola, at 26 juni, 2006  

  • @nessie Ben je aan het dubbelen met een twaalf jarige ? Jij doet ook echt alles om een prijs in de wacht te slepen ;) Wanneer is de finale ?

    By Anonymous Anoniem, at 26 juni, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader