maandag, augustus 21, 2006

Forty is the new thirty

Okay, ik heb al eerder geworsteld met mijn leeftijd op deze site. Het feit dat ik van middelbare leeftijd ben valt niet meer te ontkennen. Als ik bij de kapper ben zie ik de plukken afgeknipt grijs wel eens op mijn schoot liggen. “Het kan erger”, denk ik dan, maar tegelijkertijd is het ook niet meer wat het geweest is. Na het eten val ik regelmatig op de bank in slaap en doe een hazenslaapje. Geen idee of dat wat met het voortschrijden der jaren te maken heeft, misschien ben ik gewoon moe omdat ik zo hard gewerkt heb. (Hoor ik daar een collega lachen?).
Tegelijkertijd voel ik me nog gewoon twintig of zo. Maar goed, dat verhaal hebben we meer gehoord. Zestig en zeventigjarigen beweren vaak hetzelfde en eigenlijk is er niets vervelenders als mensen op leeftijd die zich nog zo lekker hip voelen.
Nog een paar maandjes dus en ik ben definitief “over the hill”. Dan wordt ik veertig. Je zou er bijna depressief van worden. Gelukkig kwam mijn werkgever R. vorige week, tijdens de middagdip, met goed nieuws. “Je moet eens naar www.jeechteleeftijd.nl gaan", zei hij. Het feit dat hij een zin had gemaakt met een heuse URL erin, maakte dat hij als veertig-plusser opeens wel erg modern uit de hoek kwam. Alsof hij een verjongingskuur had ondergaan. Na zelf de test ingevuld te hebben, begreep ik hoe dat kwam. Mijn echte leeftijd bleek opeens 35,7 te zijn. Best wel jong dus. Die bakjes salades die ik elke dag naar mijn werk mee neem en die vier keer per week sporten hadden blijkbaar geholpen. Ik had meteen spijt dat ik geen kaartjes voor Lowlands had gekocht en ik vroeg me af of ik als 35,7-jarige nog met skateboarden zou kunnen beginnen.
Ondertussen begonnen al mijn collega’s die de dertig ruimschoots waren gepasseerd waren driftig de test in te vullen, wat niet bij iedereen het gewenste resultaat had. De ex rokers en degenen die in het verleden aan een ernstige kwaal hadden geleden kregen meteen strafjaren toebedeeld. Daarom ging de een wat optimistischer naar huis als de ander. Thuis genoot ik nog even van de Ashton en Demi relatie die K. en ik opeens bleken te hebben. Totdat K. achter de reden van mijn zonnige humeur kwam en er achter de computer meteen ook maar een paar jaar vanaf knibbelde.

13 Comments:

  • Ik deed het ook en kwam op 34,5 uit!! En ik ben al een heel jaar over the hill...

    By Anonymous Anoniem, at 21 augustus, 2006  

  • Ik durf er niet aan te beginnen...

    By Anonymous Anoniem, at 21 augustus, 2006  

  • Deed het een paar jaar geleden toen ik nog lang geen veertig was en toen bleek ik dik over de veertig (roken, zuipen, patat en vooral niet sporten)...ga het nu nog maar eens proberen (ben bang dat het nu dik vijftig wordt want ik heb niets van het voorgaande afgezworen...ai)

    By Anonymous Anoniem, at 21 augustus, 2006  

  • Om in te loggen om die test te doen gaat mij iets te ver.
    Maar je ziet er verder nog kek uit hoor. Ik zag je fietsen in de stad. ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 22 augustus, 2006  

  • @Roelof: Haha, er komt een dag dat ik door een volslagen vreemde wordt nageroepen met": "Vandiedingen!
    Grappig.

    By Blogger ary, at 22 augustus, 2006  

  • Ik heb een beetje het tegenovergestelde. Als frisse 21jarige bleek mijn ware leeftijd op 8,8 jaar te liggen. Eng is dat. Zeker gezien het feit dat ik rook en drink als een ketter. Ik denk dat ik gewoon geluk heb gehad met borstkanker in de familie en veel vis eten, dat ik zo jong ben.

    By Blogger Hera, at 22 augustus, 2006  

  • Joepie, 33,3...nou dat duurt dus nog wat langer, voor mijn leven begint ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 22 augustus, 2006  

  • @hera: Hopelijk gaat dat je geen problemen opleveren bij de ingang van discotheken en zo.

    By Blogger ary, at 22 augustus, 2006  

  • hahah... jij te hard gewerkt??? volgens mij moet ik dan toch echt mijn adviezen aanpassen voor donderdag. ;)

    By Anonymous Anoniem, at 22 augustus, 2006  

  • Ah, nu weet ik wie van mijn collega's er lachte na die opmerking!

    By Blogger ary, at 22 augustus, 2006  

  • Mijn echte leeftijd is 25,8 jaar. Aangezien ik in oktober 26 wordt is dit toch een goede score...

    Maar Ary, jij bent een topper met je 35,7!!! Well done.

    By Blogger Nessie, at 22 augustus, 2006  

  • Kom zeg, veertig is nog heel jong hoor. Toen begon mijn tweede leven (nee, niet jeugd!) pas goed op stoom te komen. Ik van van, ach laat ook maar.

    By Anonymous Anoniem, at 22 augustus, 2006  

  • Zal ik je een geheimpje verklappen? psssss.... bij 40 begint het leven pas. Ik vond het geweldig om 40 te worden. Zo midden 30 had ik mijn hand eens laten lezen. Toen werd mij verteld dat ik rond m'n 40e dingen zou meemaken waarbij de sterren zouden verbleken. Zonder al te veel waarde aan die woorden te hechten, keek ik wel uit naar m'n 40e. Nu ben ik inmiddels 45 en zie de 50 al naderen. Ach who cares.... ik ben nog maar op de helft. (hou ik mezelf voor)

    By Anonymous Anoniem, at 26 augustus, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader