zondag, mei 28, 2006

Oprah style

..en zwaaien met die armen!Een van de voordelen van de middelbare leeftijd is dat je je niet meer zo snel schaamt voor jezelf. Deze twijfels maken zo ongeveer rond je dertigste plaats voor een zekere zelfacceptatie en de bewustwording dat je net als ieder ander je zwakheden hebt waar je maar beter om kan lachen.
Vandaag wilde K. graag dat ik met haar mee ging excersisen. Aangezien ik wat dit soort dingen betreft de laatste tijd een beetje een schop onder de kont nodig heb, besloot ik maar ja te zeggen. De extra endorfine kon ik wel gebruiken en daarbij hadden we net een “eetweekend” achter de rug waarin ik naast een paar bakken chips (light. Maar dat mocht waarschijnlijk gezien de hoeveelheid niet echt meer baten) een hele emmer Italiaans ijs naar binnen had gewerkt. Die extra calorieën moest ik er dus maar even aflopen.
Helaas kiest K. deze dagen niet voor de meest “coole” manier van sporten. Dus gingen we niet in een flitsend pakje de mountainbike op, maar vond K. dat we maar moesten gaan snelwandelen: Oprah style.
Voor diegenen die niet precies weten wat ik bedoel: dat is een soort Nordic Walking zonder stokken. Grote snelle passen worden gecombineerd met het heftig zwaaien van de armen, om zo tot een soort full body workout te komen en er tegelijkertijd belachelijk uit te zien.
K. ging voorop, uitgerust met een soort horloge waarmee ze haar kon zien of ze wel in haar “range” liep want alleen bij een hartslag van tussen de 130 en 140 slagen per minuut werden volgens haar de meeste calorieën verbrand. Ik ging er maar achter aan, ook al ging het eerste gedeelte van de trip langs een aantal huizen waarin we door een groot aantal mede-Stadshagenezen vanuit hun huiskamers werden aangestaard. Maar goed, gelukkig was ik geen twintig meer en konden hun blikken me niet deren. Met mijn 39 levensjaren liep ik zelfbewust verder en zwaaide nog eens extra met mijn armen.

16 Comments:

  • Hierbij ben je met glans geslaagd voor je diploma ""De schaamte voorbij"". Persoonlijk heb ik nog een lange weg te gaan.

    By Anonymous Anoniem, at 28 mei, 2006  

  • De paden op, de lanen in, vooruit met frisse moed...

    By Blogger Pino-2008, at 28 mei, 2006  

  • Ik ben veertig maar snel- of nordic wandelen...

    By Anonymous Anoniem, at 28 mei, 2006  

  • Jij durft! Het ziet er altijd inderdaad heel vreemd uit op tv en het kan gewoon niet goed zijn voor je heupgewrichten. Maar wel sportief hoor (nou ja, sort of...).

    By Anonymous Anoniem, at 28 mei, 2006  

  • Dat was ik, ik wilde helemaal niet anoniem zijn, er ging iets mis....

    By Anonymous Anoniem, at 28 mei, 2006  

  • @ She: Het heupwerk lijkt nog helemaal in tact. De pijn concentreert zich vooralsnog geheel op de schenen. Benieuwd of ik morgen nog kan lopen.

    By Blogger ary, at 28 mei, 2006  

  • Mij niet gezien.... ik ga liever een stuk fietsen.

    By Anonymous Anoniem, at 28 mei, 2006  

  • Had ik je zien lopen, had dit mooi mijn buikspieren kunnen trainen...van het lachen!

    By Anonymous Anoniem, at 28 mei, 2006  

  • En hoe voelt dat nou, achteraf?
    (afgezien van scheenkwetsuren)

    By Anonymous Anoniem, at 29 mei, 2006  

  • Knap hoor, zonder schaamte!
    Ik loop inmiddels elke vrijdag met van die stokken (wel van bamboe, dus nog wel enigzins cool, vind ik zelf; want niet zoals het hoort, haha) en zelfs de honden bij de boerderijen waar we langskomen, staren ons aan.....

    By Anonymous Anoniem, at 29 mei, 2006  

  • maak jij jezelf maar belachelijk. zucht..

    By Anonymous Anoniem, at 30 mei, 2006  

  • Wie het laatst lacht, lacht het best....(als je je afvraagt wie dat zijn...dat zijn die hardwalkers met op zonder stok, die met die staalharde spieren en sixpack, ook wanneer ze (bijna) veertig zijn. Ha! ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 31 mei, 2006  

  • Eh..met OF zonder stok, that is...

    By Anonymous Anoniem, at 31 mei, 2006  

  • @Bee: Ben blij dat ik een medestander heb. Helaas ben ik nog niet zo ver dat ik van een sixpack kan spreken.

    By Blogger ary, at 31 mei, 2006  

  • Je hebt nog even voor je veertig bent, Ary ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 31 mei, 2006  

  • Wat is toch mis met het ordinaire hardlopen, fietsen of zwemmen? Wie verzint dit soort vreemde varianten?

    By Anonymous Anoniem, at 31 mei, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader