dinsdag, mei 23, 2006

Ik voel me uitstekend!

weet je wat, ik breng je wel even naar huisMijn baas staat achter me. Hij klopt me zachtjes op de rechterschouder. “Het gaat toch wel goed met je?”, vraagt hij bezorgd. Ik kijk achterom. Zijn sardonische grijns verraadt een addertje onder het gras. Het addertje blijkt eigenlijk meer een apenstaartje. In een mailtje eerder die dag had een andere afdeling naar me geïnformeerd. Via via hadden ze gehoord dat het niet zo goed met me ging. Misschien konden ze wat voor me doen.
Door deze boodschap breekt mijn klomp en hoor ik het tegelijkertijd in Keulen donderen. Waar hebben ze het in vredesnaam over? Is het sarcastisch bedoeld en ben ik wat voor ze vergeten te doen? Loop ik achter met mijn werk en is dit hun manier om even subtiel aan te geven dat het de hoogste tijd is om een keer wat aan die achterstallige probleemfacturen te doen? Of wordt mijn weblog daar soms gelezen en heeft iemand die afschrikwekkende foto van mijn bedraadde torso gezien? Okay, ik ben een dag aangesloten geweest op een hartmonitor, maar ben ondertussen ook allang gezond verklaard. Hebben ze dat misschien niet gelezen?
De rest van de dag blijft de rest van mijn collega’s toespelingen maken op mijn gezondheid en hoor ik om de tien minuten: “Het gaat toch wel goed met je?”
Dus moet ik de hele dag geconcentreerd blijven en mijn hypochondrische reflex temmen. Niets is funester voor je welbevinden dan mensen die vragen of je je wel goed voelt of zeggen dat je er wel erg bleekjes uitziet. Aan het eind van de dag sluit ik dan ook opgelucht mijn computer af en spreek voor de laatste keer mijn mantra uit: “Ik voel me uitstekend!”

15 Comments:

  • Weet je dat nu wel zeker? Is er écht niets aan de hand? ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 24 mei, 2006  

  • Dat is inderdaad heel irritant, als mensen dat constant vragen of zeggen dat je er een beetje pips uitziet. Je voelt je dan gewoon beroerder worden, gek hoe dat werkt!

    By Anonymous Anoniem, at 24 mei, 2006  

  • Ja, dat krijg je als je blogt... en je collega's weten ervan... i know the feeling. Maar goed, gelukkig ben je gezond! (Ik zal er dan ook niet verder naar gaan vragen) :-)

    By Anonymous Anoniem, at 24 mei, 2006  

  • Maak een t-shirt met de tekst 'I'm NOT Sick' erop...

    By Blogger Pino-2008, at 24 mei, 2006  

  • @ Martijn: ben blij dat jij niet vraagt of er niet iets aan de hand is. Strikt genomen ben jij ook collega. En de enige die ik ken die ook een weblog bijhoudt.

    By Blogger ary, at 24 mei, 2006  

  • Had je je T-shirt wel met de goede kant naar voren aan?

    By Anonymous Anoniem, at 24 mei, 2006  

  • ie bunt gewoon ziek. dat wus ik allang.

    By Anonymous Anoniem, at 24 mei, 2006  

  • kantoorhumor? ;-)Zie ik eruit zoals ik me voel vraag ik meestal...hehe

    By Blogger Paola, at 24 mei, 2006  

  • Niks van aantrekken en lekker doorloggen over alles!

    By Anonymous Anoniem, at 24 mei, 2006  

  • Lijkt me wel een beetje eng... heb je in de spiegel gekeken?... verder alles goed met je?

    By Blogger PS, at 25 mei, 2006  

  • Altijd beter dan een baas die aan je vraagt: ben jij nou nog steeds hier?

    En die, als jij hem verbaasd aankijkt, vraagt: lees jij je mail dan niet?

    By Anonymous Anoniem, at 25 mei, 2006  

  • Je kunt de volgende keer ook direct zeggen dat je je inderdaad niet zo goed voelt en nu naar huis gaat.
    Wedden dat het zo over is?

    By Anonymous Anoniem, at 25 mei, 2006  

  • sterkte als je weer gaat werken ;)

    By Anonymous Anoniem, at 25 mei, 2006  

  • Sterkte...en beterschap...alvast! Toch?

    By Anonymous Anoniem, at 25 mei, 2006  

  • Hierbij distantieeer ik mij van elke betrokkenheid bij hierboven beschreven gebeuren.

    By Anonymous Anoniem, at 25 mei, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader