woensdag, mei 03, 2006

Binnenstebuiten

leuk kaartje heb je daar in je nekEen van de grote voordelen van mijn werk is het ontbreken van een duidelijke dresscode. Misschien is die er wel, maar tot nu toe is er nog nooit iemand over de grens gegaan waarbij er door een meerdere zou moeten worden ingegrepen. Waar die grens ligt weet niemand. Nakker is een keer in korte broek op zijn werk verschenen en ik heb op warme dagen wel eens slippers zonder sokken gedragen, maar dat was blijkbaar wel okay, want we mochten gewoon blijven.
Dus lopen de oudere en belangrijke mensen bij ons het liefst in een gekleurde trui en wij, die een trapje lager op de ladder staan, verschijnen gewoon in spijkerbroek met shirt. Nakker en ik hebben de gewoonte om commentaar te leveren op de print op het shirt van de ander. Zo vraagt Nakker steevast of ik een prettige vakantie heb gehad als ik dat blauwe longsleeve shirt draag waar modeketen “We” de kreet “Campsite National Park” op heeft gedrukt en ik informeer geïnteresseerd naar zijn cijfers als hij dat shirt aan heeft van de University van Nantucket (of zoiets).
Het meeste commentaar krijg ik als ik mijn zachtroze shirt draag van het merk Relakz. Deze textielboer heeft het in zijn hoofd gehaald om er iets in vage letters op te drukken. Iets onleesbaars en ook nog eens in het spiegelschrift, zodat ik van jan en alleman de vraag krijg of ik mijn shirt misschien achterstevoren, binnenstebuiten aan heb.
Het is dus altijd lachen bij ons op het kantoor. Debiteuren/crediteuren is er niets bij.
Wat me gisteren wel verbaasde is, dat als ik echt eens een keer een dag rondloop in een shirt dat ik per ongeluk binnenstebuiten heb aangetrokken er niemand is die er wat over zegt.
Misschien word ik stiekem wel niet serieus genomen en denken ze dat ik niet helemaal goed wijs ben. Wel mooi meegenomen is het feit dat we nu weten dat zelfs binnenstebuiten gedragen kleding op ons werk gewoon binnen de dresscode past.

16 Comments:

  • Wow! Het experiment is wel aan jou besteed, of niet dan ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 03 mei, 2006  

  • Dat valt nog helemaal mee. Ik zie bij mij op school allemaal leerlingen met kapotte spijkerbroeken rondlopen. Als ik daar wat van zeg dan heb ik het weer eens niet begrepen, als ik de blikken die ze me geven goed inschat.

    By Anonymous Anoniem, at 03 mei, 2006  

  • Er wat van zeggen is één ding...het kan erger, zoals een collega van mij deed: de gerafelde pijpen van zijn (überdure) spijkerboek netjes omzomen...

    By Anonymous Anoniem, at 03 mei, 2006  

  • Eh, de gerafelde pijpen van de broek van haar zoon was dat...dus...eh...

    By Anonymous Anoniem, at 03 mei, 2006  

  • Iets anders, nu we toch even OFF-topic bezig zijn...waarom zie ik op jouw website, Roelof, enkel: spam is not appreciated? Of begrijp ik slechts de bedoeling daar niet van?

    By Anonymous Anoniem, at 03 mei, 2006  

  • Misschien is in combinatie met een roze shirtje wel een heupbroek aan jou besteed, waaronder je van die ordinaire groene plastic waterschoentjes draagt... 'k Zou de grens lekker opzoeken wat wél en niet kan op het werk hoor...

    By Blogger Pino-2008, at 03 mei, 2006  

  • Dan moet er ook een Tanga bij, zo eentje die net boven de broekrand uit komt piepen.

    By Anonymous Anoniem, at 03 mei, 2006  

  • En daarover een witte linnen broek die doorschijnt. Wit wordt volgens Jules Deelder hip deze zomer. Dus kom maar op mannen...

    By Blogger Nessie, at 04 mei, 2006  

  • Je broek dan ook maar eens binnenstebuiten? Misschien dat dat dan eidelijk te ver gaat?

    By Anonymous Anoniem, at 04 mei, 2006  

  • Ik was vrij..had het anders zeker gezien !

    By Anonymous Anoniem, at 04 mei, 2006  

  • @Bee: er is wat aan de hand met onze site maar we zijn er nog niet achter wat. Als je van deze plek doorklikt naar ons dan krijg je die melding. Weird.

    By Anonymous Anoniem, at 04 mei, 2006  

  • Ik zie het, Roelof...via een andere weg kom ik er wel!

    By Anonymous Anoniem, at 04 mei, 2006  

  • Een korte broek gaat mij echt te ver. Weet eerlijk gezegd niet waarom. Heb normaal niet zoveel moeite met afwijken van de massa.

    By Anonymous Anoniem, at 04 mei, 2006  

  • Ik ben al blij als mijn baas een keer kleren aanheeft. (maar oke, ik zal niet flauw zijn, hij zal van mij hetzelfde denken)

    By Anonymous Anoniem, at 04 mei, 2006  

  • Argh. ARGH! Mensen zijn watjes. Bang om iemand te generen... terwijl dit veel genanter is. Bof jij even met je soepele dresscode ;-) Vanaf nu gewoon elke dag je shirt binnenstebuiten en achterstevoren aantrekken, en met een pokerface beweren dat dit de nieuwe mode is :)

    By Anonymous Anoniem, at 05 mei, 2006  

  • Joh dat is gewoon hartstikke in van die shirts met de naden aan de buitenkant en de labeltjes ook.

    die arme collega's van je zijn dit weekend ook zo'n shirt zoeken...

    By Blogger Zeppo, at 07 mei, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader