vrijdag, april 28, 2006

Vlaggen

Daarbij wantrouw ik iedereen die vriendjes met Rene Froger isMorgen is het weer zover: Koninginnedag. Nu ben ik zelf niet zo van de monarchie, maar als we met z’n allen hebben afgesproken dat we een vaste persoon hebben die de lintjes doorknipt, dan hoor je mij ook niet echt klagen. Daarbij ziet het er ook nog wel eens leuk uit, zo’n vlag en wimpel aan je huis. Ik moet toegeven dat ik daar altijd een erg Hollands, schoongewassen gevoel bij krijg.
Maar om nu ook al op de verjaardag van onze kroonprins, voorheen Willem de Dikke, te gaan vlaggen, dat gaat me eigenlijk weer net iets te ver.
Ik kwam gisteren onze vers opgetrokken Vinex wijk in rijden en zag warempel een stuk of tien uitgestoken vlaggen. De Gamma had ze zeker in de aanbieding of zo. Ik vond het allemaal een beetje overdreven. Als ze het gaan uitroepen tot nationale feestdag en als we dan vrij krijgen (dan pakken we koninginnedag er bij en dan maken we er gewoon een weekje van) dan wil ik nog wel mee vlaggen. Maar anders vind ik dat Alex het allemaal nog maar even moet waarmaken. Okay, hij is vlotter dan die kwiebus van Belgie en verder host hij lekker mee met de schaatsploeg als ze winnen, maar voor de rest heeft hij nog maar een grote prestatie geleverd en dat is dat ie van alle kroonprinsen met afstand de mooiste en vlotste vrouw heeft geschaakt. Daar staan we met z’n allen nog een beetje verbaasd van. Misschien dat mensen daarom ook uit een soort reflex gaan vlaggen op z’n verjaardag.
Maar als dat de reden is, dan kunnen ze natuurlijk net zo goed voor mij gaan vlaggen. Ik heb ook een leuke partner, die overigens vandaag weer thuis komt. Allemaal de vlag uit!

8 Comments:

  • Haal nog wel even de troep uit het afvoerputje voor ZIJ de drempel overkomt... ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 28 april, 2006  

  • Alexander heeft niemand geschaakt. Bernard heeft Maxima ""voorgedragen"" na haar uitvoerig getest te hebben en flink donatie voor de WNF pot afgedwongen te hebben van de Argentijnse regering. Dit natuurlijk in goed overleg met onze Koningin B.

    By Anonymous Anoniem, at 28 april, 2006  

  • Uiteraard verwacht ik nu wél een foto van de vlag uit voor de thuiskomst van K he ? Voor K & Vaderland moet je gewoon denken !

    By Blogger Pino-2008, at 28 april, 2006  

  • Drie hoeraatjes voor (de) K(oningin): Hoera! Hoera! Hoera!

    By Anonymous Anoniem, at 28 april, 2006  

  • Bij ons nieuwe huis geen vlag. Puur om de rest van de straat te frusteren. Wat een onzin. Je kan beter de vlag half stok hangen als protest tegen het koningshuis. Of is dat dan weer een stap te ver?

    By Anonymous Anoniem, at 28 april, 2006  

  • Tsja, zolang we een koningshuis hebben en mensen daar fan van zijn, zullen die vlaggen blijven hangen. Ik weiger pertinent te vlaggen, alleen 4 mei, 5 mei en 15 augustus hangt hier de vlag uit. De rest van de straat vlagt hier bij alle verjaardagen van het koninklijk huis. En vinden het maar bizar dat ik dat niet doe.

    By Anonymous Anoniem, at 29 april, 2006  

  • Ja ik zag ze (bij ons vandaag pas hoor) in de straat en dacht: ik wil ook!
    Zo fris, zo winderig, zo van 'ik heb d'r zin an!'

    By Blogger Zeppo, at 29 april, 2006  

  • Wat ziet Alex er tegenwoordig hip uit met zijn pony en dat kraagje...

    By Blogger justathought, at 01 mei, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader