zondag, mei 07, 2006

Levensloop

Stuk chagrijn, lighten up dude!Een van de bijkomstigheden van het bijhouden van een weblog is dat je een soort overzicht krijgt van de dingen die je doet en die je bezighouden in het leven. Of dat nou een voor of een nadeel is, daar ben ik nog niet over uit. Maar het terugbladeren in je eigen log is zeker een eye-opener. Zo lijk ik in een soort levensloop te zijn terecht gekomen en dan bedoel ik niet een “levensloop” zoals in het woord “levensloopregeling”, maar eentje uitgesproken als “levensloep”, op z’n engels dus. Die “loop” is een soort lus waarin ik onbewust rondjes in blijf rond draaien en waar ik blijkbaar niet zomaar spontaan uitkom.
Zo liep ik op Koninginnedag 2005 met frisse tegenzin rond in een tuincentrum luisterend naar de naam die ik met moeite over mijn lippen krijg: “Tuinland”. De naam hengelt naar hetzelfde gevoel dat een kind krijgt als hij hoort dat z’n ouders hem de volgende dag meenemen naar een pretpark als Disneyland, of Bobbejaanland. Maar eigenlijk was het eerlijker geweest als je de naam van dit tuincentrum zou associeren met iets vervelends zoals “Tuinhel”, “Tuinfuik” of gewoon “Rita Verdonk”.
Een jaar later op bijna dezelfde datum doe ik precies hetzelfde. Mijn chagrijn verbijtend loop ik weer tussen de perkplantjes bij Tuinland. Het vreemde is dat K. bij een tripje naar dit tuincentrum totaal anders ervaart. Een bezoek aan dit groenrijk staat al jaren in haar top tien van favoriete uitjes en bij het horen van de naam “Tuinland” krijgt ze lichtjes in haar ogen.
Dus ontkom ik er niet aan en moet ik op zaterdag tot twee keer naar toe deze plantenwinkel. Twee winkelwagens worden er vol geladen en tientallen euro’s worden er besteed.
Toegegeven, de tuin ziet er weer pico bello uit, maar voor Mei 2007 moet ik misschien toch maar alvast een plan bedenken. Per slot van rekening moet je lering trekken uit je verleden.
Dus noteer ik in mijn agenda: April 2007: “verhuizen naar een flat.”

14 Comments:

  • Hoera! Cirkeltjes doorbreken. Da's goed voor de gezondheid, echt waar :) Nog meer 'loops' waar je verandering in aan wilt brengen?
    *gaat driftig op zoek naar haar eigen onwenselijke gedragingen*

    By Anonymous Anoniem, at 07 mei, 2006  

  • Mijn wederhelft doet de tuin, straks bij het nieuwe huis. Athans, dat hebben we - soort van - afgesproken.

    By Anonymous Anoniem, at 07 mei, 2006  

  • Ik vond het vroeger vre-se-lijk, naar het tuincentrum. Lamlendig liep ik achter mijn moeder aan, die de nieuwe aanwinsten voor de tuin binnensleepte, met kilo's tegelijk.

    En zoals veel mensen: ik ben inmiddels veranderd in mijn moeder. Met kilo's tegelijk sleep ik de plantjes binnen en vind het prachtig.

    By Blogger CeeBee, at 07 mei, 2006  

  • Tuinland is ook in trek als je in een flat woont, kan ik uit ervaring zeggen. Het balkonnnetje staat nog vol met groen dat allemaal mee moet.
    Wij blijven trouwens Tuinland stug Intratuin noemen.

    By Anonymous Anoniem, at 07 mei, 2006  

  • He...heerlijk... de-nodige-zelfreflectie en de-nodige-zelfspot, hand in hand.
    En 'Rita Verdonk'... superbe!
    Gelukkig is het in dit huishouden de man in kwestie die de tuin doet en (noodgedwongen) naar Rita Verdonk gaat [zoals het hoort ;-)]. Hij heeft de afgelopen dagen niets anders gedaan, en ik moet zeggen... we kunnen eindelijk weer met goed fatsoen mensen uitnodigen als het mooi weer is.

    By Anonymous Anoniem, at 07 mei, 2006  

  • Je hoeft maar 1 keer per jaar?!
    Prijs je gelukkig! Mijn lief moet bijna wekelijks, maar heeft het probleem ondervangen door zelf tuinfan te worden.

    Soms moet ik zelfs met hem mee!

    By Blogger Zeppo, at 07 mei, 2006  

  • Kies een klein tuincentrum onder het mom van goedkoop!

    By Anonymous Anoniem, at 08 mei, 2006  

  • Mijn vrouw gaat altijd alleen naar het tuincentrum en dat wil graag zo houden. Behalve natuurlijk wanneer ze kerstmarkt hebben :-)

    By Anonymous Anoniem, at 08 mei, 2006  

  • Je kunt ook het onaangename vervangen voor het aangename. Bijvoorbeeld door niet oplettende tuinlovers te trakteren op de meest vreemdsoortige planten in hun karretje. Wel zondanig doen dat men het niet ziet. Bij mij werkt dit altijd in de AH en geeft hylarische tafrelen bij de kassa, mits je de tijd hebt om op die discussie(s) te wachten...

    By Blogger Pino-2008, at 08 mei, 2006  

  • ik word altijd heel blij van een tuincentrum....maar dan voor de onnodige hebbedingetjes waarvan ik op dat moment weet dat ik niet meer zonder kan in mijn leven....maar ik doe het bij voorkeur niet op dat soort dagen ;-)

    By Blogger Paola, at 08 mei, 2006  

  • Hm...het ligt voor de hand natuurlijk, en aan de andere kant weet ik dat je veel te aardig bent om dat te doen...maarreh...K. een dag in de hemel in 'Rita', en jij een dagje op de bank met je groene dekentje?

    By Anonymous Anoniem, at 09 mei, 2006  

  • @Bee
    Met de nadruk op 'groen', hè?!

    By Anonymous Anoniem, at 09 mei, 2006  

  • Kies dan wel een flat zonder balkon, anders ontkom je er nog niet aan...

    By Anonymous Anoniem, at 09 mei, 2006  

  • @Claudy: hmja, misschien moet Ary eerst toch maar een ander kleur dekentje aanschaffen, voor de werkelijke ontspanning!

    By Anonymous Anoniem, at 09 mei, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader