woensdag, februari 15, 2006

Voorsprong weer kwijt

Zo, nu ben ik tenminste ook trendy“Ga nu maar een stukje schrijven op je weblog en zeg maar even wat voor een fantastische girlfriend je hebt”, grapte K. vanmiddag, toen we samen van ons werk naar huis reden.
Nadat ik haar gisteren, op Valentijnsdag, had verrast met een nieuw trendy horloge, stond ik dik op punten voor. K. was daardoor wat in paniek geraakt, want zij was in de veronderstelling dat we dit jaar geen cadeautjes zouden geven. Ik, die na vijf jaar in deze relatie heb gefunctioneerd het klappen van de zweep wel ken, wist dat ik zeker zou worden afgerekend op het feit dat ik niet aan haar gedacht. Twee jaar geleden was het er namelijk een keer niet van gekomen en dat heb ik maanden daarna nog moeten horen. Dus “geen cadeautje” was behoorlijk “out of the question”. Daarom deed ik dus wat ik als liefhebbende vriend moest doen en kocht iets leuks voor haar.
Toen het horloge was uitgepakt en het allemaal in goede aarde viel, begon K. zich een beetje schuldig te voelen en ging daarom gisteren na werktijd toch nog even de stad in om te kijken of ze wat leuks voor me kon vinden. De verhoudingen in onze relatie waren door het mosgroene horloge toch een beetje scheef getrokken, in het voordeel van mij en dat moest voorkomen worden.
Helaas keerde ze onverrichter zake huiswaarts en baalde daar behoorlijk van. Ze kon bijna niet ophouden om te vertellen hoe vervelend ze het vond en vroeg elke twee minuten: “vind je het echt niet erg?” En eerlijk gezegd vond ik het helemaal niet erg, al kon ik haar daarvan moeilijk overtuigen. Ik verheugde me wel op een heel jaar puntenvoorsprong. Bij elk klein ruzietje of meningsverschil zou ik kunnen verwijzen naar dit glorieuze moment. Ik zou een heel jaar mijn zin kunnen krijgen door te refereren naar het Valentijn moment.
Totdat K. vanmiddag besloot om me toch nog iets leuks te geven: haar I-pod Shuffle! Die had ze vandaag op haar werk gekregen wegens het feit dat ze zich maanden lang af had moeten beulen voor een bepaald project. Ik wist hoe fantastisch ze deze I-pods vind en toch gaf ze hem aan mij. Ik kreeg er bijna een brok van in mijn keel.

9 Comments:

  • Echte liefde gaat door de oren.

    Wel jammer, anders had je K. maanden lang kunnen terroriseren. Was ook best een aardig cadeau geweest.

    By Anonymous Anoniem, at 15 februari, 2006  

  • Slim van haar! Meteen voorkomen dat je haar maandenlang te pas en te onpas laat weten dat je toevallig een keer wat leuks hebt gedaan ;-)
    Nee hoor, lief gebaar, van jullie allebei, dat zit wel goed!

    By Anonymous Anoniem, at 15 februari, 2006  

  • Bij de eerst volgende gelegenheid een leuk papiertje om die aaipot wrappen en teruggeven dat ding. Sta je gelijk de komende 5 jaar op punten voor.
    Doe dat bijvoorbeeld komende vrijdag, omdat het de eerste vrijdag van de week is.

    By Anonymous Anoniem, at 15 februari, 2006  

  • Ik ga met Victor mee!!! Doen hoor dan heb je weer een voorsprong.
    Maar zonder gekheid, het is wel heeeeel geweldig dat ze jou heer iPod gaf!

    By Blogger Petra, at 16 februari, 2006  

  • Zie je wel het gras bij de buren IS gewoon groener

    By Anonymous Anoniem, at 16 februari, 2006  

  • Schande dat je dát cadeau aan hebt genomen zeg... Ik zou meteen bedankt hebben en haar de I-pod teruggegeven hebben... Ik zou het met bloed, zweet en tranen verdiende ding niet eens durven aannemen...

    By Blogger Pino-2008, at 16 februari, 2006  

  • Echte liefde. Dat zie je zo.

    By Anonymous Anoniem, at 16 februari, 2006  

  • Ik geloof dat ik m maar niet ga "regiften" aan haar zelf.
    Daarbij neemt ze geen "no for an answer". Geloof me, ik heb echt geprobeerd de Aaipot te weigeren, maar dat is niet gelukt.
    Daarbij, als je uitdeelt, moet je ook kunnen ontvangen. In het geval van een I-pod is dat niet zo moeilijk.

    By Blogger ary, at 16 februari, 2006  

  • Nee, dat vind ik ook...gewoon lekker genieten van de aaipot...en van de liefde ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 17 februari, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader