Slim hoor!
Zij fulmineerde een aantal dagen geleden tegen de slechte service van de TPG. Dat was me uit het hart gegrepen. De TPG, en met haar alle andere pakketdiensten, lijken nog steeds te denken dat we in de jaren 50 leven en dat de vrouw des huizes overdag gewoon thuis is met de kinderen, klaar om allerlei pakketjes in ontvangst te nemen
Dat de samenleving de afgelopen decennia sterk is veranderd en zowel mannen als vrouwen vaak, al dan niet part time, aan het werk zijn, wil er bij deze pakjesbezorgers niet in. Ze blijven hardnekkig s’middags hun rondes doen en treffen bij de helft van de Nederlandse bevolking dus niemand thuis. Deze brave, hardwerkende mensen zijn dus gedwongen om na 5 uur zelf hun pakjes op te halen op het kantoor van de transporteur. Die zijn meestal ergens weggemoffeld op een verlaten industrieterrein, wat betekent dat je na het werk nog een half uur, door weer en wind moet omrijden om je wettig eigendom te claimen.
De TPG is dan nog zo aardig om het pakje bij het dichtstbijzijnde postkantoor te droppen, maar in mijn wijk sluit die zijn deuren precies om half zes. Dus als ik daar vijf minuten voor sluitingstijd kom aanzakken begint het personeel zwaar te zuchten en verzoekt me de volgende keer toch iets eerder langs te komen, want “ik had de kassa net afgesloten”. Muts! Half zes is half zes hoor.
Vandaag hadden we bezoek gekregen van een creatieve pakketbezorger. Wederom was het niet in zijn bolle harses gekomen om eens een keer een avonddienstje te draaien en mijn photocartridge gewoon om een uur of 7 aan te bieden maar had gekozen voor de een na slimste oplossing. Hij had even diep nagedacht en was, toen er niemand open deed, even achterom gelopen om mijn bestelling bij de achterdeur te leggen. Om eventuele dieven af te schrikken had hij dezelfde truc uitgehaald die ik zelf ook vaak gebruik, maar dan op het strand. Je weet wel, dat je je waardevolle spullen onder je handdoekje legt, of in je rechterschoen, er van overtuigd dat je zakkenrollers en andere kwaadwillende mensen daarmee slim om de tuin hebt geleid.
In dit geval was het handdoekje vervangen door een omgekeerde kruiwagen en daaronder had meneer mijn pakje gedeponeerd. Slim hoor!
Dat de samenleving de afgelopen decennia sterk is veranderd en zowel mannen als vrouwen vaak, al dan niet part time, aan het werk zijn, wil er bij deze pakjesbezorgers niet in. Ze blijven hardnekkig s’middags hun rondes doen en treffen bij de helft van de Nederlandse bevolking dus niemand thuis. Deze brave, hardwerkende mensen zijn dus gedwongen om na 5 uur zelf hun pakjes op te halen op het kantoor van de transporteur. Die zijn meestal ergens weggemoffeld op een verlaten industrieterrein, wat betekent dat je na het werk nog een half uur, door weer en wind moet omrijden om je wettig eigendom te claimen.
De TPG is dan nog zo aardig om het pakje bij het dichtstbijzijnde postkantoor te droppen, maar in mijn wijk sluit die zijn deuren precies om half zes. Dus als ik daar vijf minuten voor sluitingstijd kom aanzakken begint het personeel zwaar te zuchten en verzoekt me de volgende keer toch iets eerder langs te komen, want “ik had de kassa net afgesloten”. Muts! Half zes is half zes hoor.
Vandaag hadden we bezoek gekregen van een creatieve pakketbezorger. Wederom was het niet in zijn bolle harses gekomen om eens een keer een avonddienstje te draaien en mijn photocartridge gewoon om een uur of 7 aan te bieden maar had gekozen voor de een na slimste oplossing. Hij had even diep nagedacht en was, toen er niemand open deed, even achterom gelopen om mijn bestelling bij de achterdeur te leggen. Om eventuele dieven af te schrikken had hij dezelfde truc uitgehaald die ik zelf ook vaak gebruik, maar dan op het strand. Je weet wel, dat je je waardevolle spullen onder je handdoekje legt, of in je rechterschoen, er van overtuigd dat je zakkenrollers en andere kwaadwillende mensen daarmee slim om de tuin hebt geleid.
In dit geval was het handdoekje vervangen door een omgekeerde kruiwagen en daaronder had meneer mijn pakje gedeponeerd. Slim hoor!
4 Comments:
Bij ons leveren ze het nog wel eens ongevraagd af bij de buren...je zal daar maar ruzie mee hebben!
By Anoniem, at 10 februari, 2006
Ik vind het wel iets nostalgisch hebben ;-)
By Anoniem, at 10 februari, 2006
Die klantvriendelijkheid kan idd beter. Maar het zal wel weer om de kosten draaien dat ze niet om 1900 uur aanbellen.
Goeie grap van Jerry over die schoen ;-)
By Anoniem, at 11 februari, 2006
Ah, nog een fan ;-)
By ary, at 11 februari, 2006
Een reactie posten
<< Home