maandag, januari 30, 2006

Liedje van de week

compleet met retro disco strijkersDe laatste week gebruikt RTL 5 een erg lekker retro-soul nummer in haar promo’s. De betreffende dame die het zingt is mij totaal onbekend, terwijl ik toch redelijk op de hoogte ben van de disco queens uit de jaren 70. Gladys Knight, Chaka Khan en Roberta Flack zijn allemaal in mijn vinyl verzameling te vinden.
Uit de info die na het googelen naar voren kwam, blijkt dat deze diva ooit is begonnen voor het befaamde Blue Note label. Dit betreffende nummer dook recentelijk weer op in een “essential mix” van triphop held David Holmes, zodat deze soul diva weer even uit de obscuriteit werd gehaald en ze blijft even in de spotlights, want ik maak het vandaag: “liedje van de week”

2 Comments:

  • Lekker....vooral lekker hard...de hele week!

    By Anonymous Anoniem, at 31 januari, 2006  

  • Dan vinden jullie (het nummer 'Surely' van) Delavega vast ook wel lekker. Klik (op 'Surely') en luister / zie.
    Voorzover je het niet al weet: is een Belgische band die de laatste tijd leuk aan de weg aan het timmeren is. Ik zag en hoorde ze een tijdje terug in 013, en dat was errug goed.

    By Anonymous Anoniem, at 14 februari, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader