zondag, februari 12, 2006

Half leeg

ik voel me niet zo lekker...Raakte ik laatst nog behoorlijk gefrustreerd van het feit dat ik nogal vast liep in mijn pogingen om HTML onder de knie te krijgen, vanavond had ik ruzie met mijn printer. Het is weliswaar een goedkope Lexmark, maar dat mag toch niet betekenen dat ie geen foto’s voor me kan printen. In plaats van mooie glanzende kleurenfoto’s printte het onding een soort negatieven, waarbij de donkere kleuren geel waren en de lichte kleuren donkergrijs. In eerste instantie dacht ik dat het aan de verouderde fotocartridge lag, maar zelfs na vervanging met een spiksplinternieuw exemplaar, volharde het koppige stuk hardware in het printen van een vreemd soort psychedelische kiekjes.
Erg jammer, want dat doorkruiste onze plannen om het limoengroene-klok-project een keer af te ronden. K. was een paar weken geleden namelijk naar het V&D prijzencircus geweest en had zich daar (waarschijnlijk door een of andere clown) een klok aan laten smeren waarbij je de cijfers kon vervangen door fotootjes. Haar plan was om daarvoor oude familiefoto’s te gebruiken en die uit te printen in de kleur van de keuken; auberginepaars. Deze kleurencombinatie, waarvan ik 10 jaar geleden waarschijnlijk wat onpasselijk van was geworden, is tegenwoordig vreemd genoeg nogal in de mode en ik moet zeggen dat onze keuken er best trendy uitziet. Helaas moet de finishing touch (de klok) nu even worden uitgesteld, totdat ik antwoord terug heb van de Lexmark helpdesk.
Daardoor leek het glas vandaag weer wat halfleeg. Getuige de foto’s die ik vandaag opdiepte uit oude schoenendozen en fotoalbums is het niet de eerste keer dat mijn stemming beneden Amsterdams peil daalde. Benieuwd waar dat jongetje in dat warme winterjasje zich toen druk om maakte.

7 Comments:

  • Ik denk een tekort aan sneeuw op dat moment... (En geen zin om op de foto te gaan, dat kan ook)

    By Blogger Pino-2008, at 13 februari, 2006  

  • Iets naars bij Sesamstraat? Bijvoorbeeld ruzie tussen Sien en Ieniemienie.

    By Anonymous Anoniem, at 13 februari, 2006  

  • Waarschijnlijk moest hij te lang stil staan voor de foto...
    Maar als ik zo'n foto van mezelf had zou mijn glas meteen weer halfvol zijn!

    By Blogger Petra, at 13 februari, 2006  

  • Het zal de koude geweest zijn en het niet voorradig zijn van warme choco.

    By Anonymous Anoniem, at 13 februari, 2006  

  • (Off topic:)
    Ik heb net trouwens nog een berichtje geplaatst bij je laatste Liedjevandeweeklog dat misschien wel de moeite waard is.
    Nou ja, niet zozeer het berichtje als wel waar dat (letterlijk) toe leidt.

    By Anonymous Anoniem, at 14 februari, 2006  

  • Erg, erg tof nummer. Bedankt. Gaat zeker op mijn MP3.

    By Blogger ary, at 14 februari, 2006  

  • Eén van onze printers is ook een Lexmark. Een onding en heb je al gezien wat die cartridges kosten? Je schrikt je een ongeluk. Daar heb je bijna een nieuwe printer voor. Gelukkig is die andere wel goed.
    En met die HTML komt het vast goed. Het hele internet staat vol met prachtige tutorialsites.

    By Anonymous Anoniem, at 16 februari, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader