donderdag, december 08, 2005

The Twilight Zone

Wat doet dat karretje daar?Wees gerust, ik ga niet weer loggen over leuke films of interessante t.v. series. Ik gebruik deze jaren 80 show alleen om mijn onderwerp even in te leiden.
Voor wie de serie niet kent; elke aflevering van the Twilight Zone gaat over iemand die plotseling vreemde dingen meemaakt in zijn leven. Sommige hoofdpersonen krijgen de gave om de tijd stil te zetten, een ander krijgt opeens zichzelf aan de telefoon en merkt dat iemand anders zijn leven leidt. Kortom; er gebeuren steeds vreemde dingen, waarvoor de persoon in kwestie een oplossing voor moet verzinnen.
Bureaumaatje en ik zijn sinds geruime tijd ook getuige van onverklaarbare zaken.
We hebben onderaan de flat waar wij werken, in het kleine plantsoen, een geheimzinnige plek ontdekt. We kunnen deze plek zien als we uit ons raam kijken. Het is een soort mini Bermuda driehoek die vreemde types aantrekt en waar steeds rare dingen gebeuren. Bureaumaatje en ik zijn hier bijna dagelijks getuige van.
Zo stond er in het verleden dagenlang, zonder reden, een auto geparkeerd. Dit voertuig bleef hier vervolgens dagen staan. Het begon te regenen en te sneeuwen, maar er leek zich geen eigenaar te melden. Totdat we op een dag naar buiten keken en er iemand in de kofferbak liep te rommelen. Als ik zeg: “kofferbak”, denkt u natuurlijk: “lijk”. Nou, ik ook. Het zou ook een kistje sinaasappelen hebben kunnen zijn, die deze persoon persoonlijk vanaf de markt naar zijn auto had gesjouwd. Maar hoe dan ook, het zag er verdacht uit. Totdat op een bepaald moment de auto weer gewoon verdwenen was.
Weken later was er weer commotie en op precies dezelfde plek! Er lag een man op de grond met een groep omstanders er omheen. De ambulance naderde al met gillende sirenes.Wat er precies met deze persoon was gebeurd was weer niet duidelijk, maar hij leek geveld door een sterke dosis aardstralen. Het kan ook zijn dat ie was gestruikeld en ongelukkig was terecht gekomen, maar dat zou natuurlijk wel erg toevallig zijn.
Week in week uit leken alle gebeurtenissen, die zich normaal op een oppervlakte van tien vierkante kilometer afspelen, zich te concentreren op deze speciale plek. Mensen stonden er opeens verbaasd stil, mannen in oranje vesten leken er op zoek te zijn naar iets. Recentelijk zat er nog een zwerver te poepen, met zijn broek op z’n knieën. Precies op de mini Bermuda driehoek. Alsof er iemand een kruis had geschilderd, waarop hij zijn behoefte zat te doen.
Een andere verklaring voor deze gebeurtenissen zou natuurlijk ook kunnen zijn dat we regelmatig een beetje last hebben van onze drie-uur-middag-dip en uit verveling uit het raam gaan staren om samenzweringstheorieën te bedenken. Maar deze verklaring is wel erg makkelijk en alleen voor diegenen met een nogal cynische inslag.

12 Comments:

  • jammer dat ik in een comment niet kan kazoeken, anders had ik nu een deuntje geweten.

    Er zullen ongetwijfeld nog meer bijzonder gebeurtenissen plaatsvinden op dit mistieke plekje.

    By Anonymous Anoniem, at 08 december, 2005  

  • Ik zou meteen Bureau Misdaad bellen hoor... of nee beter van niet. Iedereen die daarheen belt gaat dood. Peter R, de Vries ? Nah, politieke engnek... Char... Ja da's een goeie.. Of Irene Moors met 'Er is zovéél meer' ... Spannend !!!

    By Blogger Pino-2008, at 08 december, 2005  

  • @ bureaumaatje: Ik zou graag de tune van Twilight Zone met je mee kazoeken. Misschien moeten we een duo gaan vormen met onze human kazoo. Leuk voor feesten en partijen.
    @ takietaak: Ik verwacht na de publicatie op dit log, natuurlijk een telefoontje van al deze programma's
    @ stillewillie: Jung? Sociale Academie, uh, 1985? Kan me het sychroniteitsbegrip alleen niet meer zo herinneren.

    By Blogger ary, at 09 december, 2005  

  • Kunnen we van die plek ook foto's krijgen? Het programma Vermist zal zeker willen graven daar.

    By Anonymous Anoniem, at 09 december, 2005  

  • @ Cornette: Foto van de plaats staat bij het stukje. Er staat een karretje van de WEZO bij, dus misschien wordt er al gegraven.

    By Blogger ary, at 09 december, 2005  

  • Ik weet het niet hoor... volgens mij is het gewoon een paddoplantsoentje of zwiets, waar jullie ff wat oogsten voor de lunch ofzo (en dan niet van 'Toedeledokiii').

    ("4 uur: Cup-a-Soup, dát zouden meer mensen moeten doen!")

    By Blogger Claudy, at 09 december, 2005  

  • @ claudy: Hmmm, dat hebben we nog niet gedaan, maar misschien moeten we die inderdaad eens door de cup a soup roeren.;-)

    By Blogger ary, at 09 december, 2005  

  • Of ga gewoon eens aan jullie werk

    By Anonymous Anoniem, at 10 december, 2005  

  • Wij zullen zeker verslag blijven doen EN blijven werken (shit, wie is The Boss. Klinkt als iemand met een managment funktie. Toch niet van onze afdeling?)

    By Blogger ary, at 10 december, 2005  

  • Doodeng zo'n plek. Ga er maar niet heen...

    By Blogger Petra, at 10 december, 2005  

  • The Boss...definitely niet van jullie afdeling...gok ik zo wild...

    By Anonymous Anoniem, at 12 december, 2005  

  • Heb zojuist een weekendje Parijs gewonnen . Ik heb de tckets en de reservatie al binnen. Als je ook wil winnen gewoon aanmelden op hun nieuwsbrief.
    [url=http://www.vakantiestart.info]
    vakantiestart[/url]

    By Anonymous Anoniem, at 26 januari, 2010  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader