zaterdag, december 17, 2005

Spinvis

Volgende keer wel weer even Astronaut spelenSamen met G. ging ik gisteravond, voor de tweede keer naar een concert van Spinvis.
De vorige keer was dat tijdens zijn theatertournee. Toen zaten we in Arnhem, in een grote zaal met dertigers en veertigers, inclusief hun kinderen, te luisteren en te kijken naar een verzorgde show, inclusief videobeelden.
Vanavond stond hij op poppodium Hedon, gewoon in Zwolle.
De liedjes waren ongeveer dezelfde als de vorige keer, alleen het beklemmende verhaal: “Lotus, Europa” ontbrak.
Ondanks dat het geluid een stuk minder was dan de vorige keer in het theater (hier, in Hedon werden we af en toe weggeblazen door een muur van basgeluid), overtuigde hij toch weer met liedjes die hij dan weer net even anders bracht dan de vorige keer.
De set werd afgesloten met een spetterende uitvoering van “Kom in de cockpit” en een ingetogen versie van “Bagagedrager”, wat al bijna een klassieker is geworden.
Voor de fans van weemoedige, poetische liedjes; gaat dat zien, als je nog eens de kans krijgt.

4 Comments:

  • Nog nooit van gehoord. Ik zal er eens op letten.

    By Anonymous Anoniem, at 18 december, 2005  

  • Het was supergoed. Ik zou zeggen koop de cd en luister. Vind je het leuk ! Gaan naar dat concert ! Echt supergoed ! JA ,ik val in herhaling. Zo supergoed dat het is !

    By Anonymous Anoniem, at 18 december, 2005  

  • Ik zal er eens naar uitkijken, ik heb het nog nooit live gehoord.

    By Blogger Petra, at 19 december, 2005  

  • zelden zo lekker in slaap gewiegd.

    By Anonymous Anoniem, at 23 december, 2005  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader