zondag, december 11, 2005

King of Jenga

Kan iemand die mus daar even afschieten?Omdat ik de kerstdagen in mijn vorige logje heb uitgeroepen tot puzzeldagen heb ik hier nog even een foto van “the King of Jenga”.
K. had een paar weken geleden van LeBrat nog een verlaat verjaardagscadeautje gehad in de vorm van een Iris cheque. Na het zien van een Expeditie Robinson aflevering, had ze al weken lang zin om het spel Jenga te kopen, dus die cadeaubon was al snel uitgegeven. Nu is die plotseling opkomende obsessie van K. voor retro spelletjes geen onbekend verschijnsel voor mij. Zo moesten we al eerder met grote spoed op zoek naar een spel Dominostenen en een Backgammon koffer. Spelletjes die op dit moment min of meer stof staan te vangen in de kast.
Maar dat weerhield K. er niet van om een nieuw spel te kopen. Ik hield mijn hart vast. Mijn eer was hier namelijk in het geding. Enige tijd geleden werd ik nog genadeloos van de tafel gespeeld met het spel Richelieu. Gelukkig was ik vanavond heer en meester in het weghalen van rechthoekige blokjes. Tot mijn eigen verbazing trouwens, want ik begon nogal ongemotiveerd aan het eerste potje, wat ik overigens ook verloor. Maar vanaf dat moment ging het crescendo en won ik drie potjes achter elkaar, waarmee ik de eerder genoemde schande eindelijk heb uitgewist. (voor zolang het duurt natuurlijk)

10 Comments:

  • Een ongelovelijk klote spel, dat jenga. Ik word daar bloed nerveus van.

    By Blogger woordenaar, at 11 december, 2005  

  • Hé, ook spelletjesliefhebber(s) (?). Leuk!

    By Blogger Claudy, at 11 december, 2005  

  • Kerstgevoel... en nu ook nog Jenga.. Pff.. het zal wel weer aan mij liggen ??

    By Anonymous Anoniem, at 11 december, 2005  

  • Wij hebben de Deense versie in huis, 'Klodsmajor' ...een beetje in het verlengde van Jenga, natuurlijk, want 'Jeng!'daar gaat de toren, en 'Klods', alle blokjes op de grond...pais en vree...en de poezen zoeken een veilig heenkomen.
    Doe dan maar Triominos, of desnoods De Da Vinci Code...

    By Anonymous Anoniem, at 12 december, 2005  

  • Ik heb van het weekend nog in mijn handen gestaan met de Da Vinci Code. Het spel dan.
    Is dat leuk?
    Ik vind Klodsmajor wel erg op Kletsmajoor lijken trouwens.

    By Blogger ary, at 12 december, 2005  

  • Ja, hé, maar de Denen zijn erg goed in 'dit-lijkt-erop-maar-het-is-het-niet' ;-)

    Da Vinci Code. Is een marketingproduct. Het heeft eigenlijk niks met Da Vinci te maken. Je moet een code maken van 4 cijfers en de ander moet die raden. Een soort van Master Mind, maar dan eindeloze versies simpeler.

    Auke (9) vindt het erg leuk en dat is het voor hem ook absoluut, ik ben het na een paar potjes wel beu.

    By Anonymous Anoniem, at 12 december, 2005  

  • (Ter aanvulling, wellicht ten overvloede:)
    Het spel Da Vinci Code heeft ook niks te maken met het boek De Da Vinci Code.
    Het is idd. 'wel leuk' om ff tussendoor te doen. Een aanschaf (á €15 ofzo?) zou ik niet aanraden, vooral ook omdat je het zelf makkelijk kunt (na)maken, en de spelregels van Internet kunt plukken.

    By Blogger Claudy, at 12 december, 2005  

  • En zie hier: een mooie manier om de Kerstdagen al knutselend door te brengen!

    By Anonymous Anoniem, at 12 december, 2005  

  • Probeer ook eens het spel Memory en dan liefst tegen een vijfjarige. Dat verlies je echt !

    By Anonymous Anoniem, at 12 december, 2005  

  • Ik kan me al niet herinneren waar ik de vorige dag mijn sleutels heb neergelegd. Dus dat spelletje verlies ik ook.

    By Blogger ary, at 12 december, 2005  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader