vrijdag, maart 11, 2005

De perfecte vrouw

Nog meer fakturen vandaag en meer orders die de deur uitmoesten. Just another day at the office dus. Om de grijze grauwsluier op dagen als deze te verdrijven, wordt elke gebeurtenis die niets met het werk te maken heeft ("hee, kijk eens; de post wordt rondgebracht", "wat zeg je, heeft je kind gisteren weer haar bordje van de tafel gegooid?")tot de laatste druppel uitgemolken. Om daarna weer met een diepe zucht aan het werk te gaan. Gelukkig brengt er iemand af en toe een nieuw speeltje naar z'n werk wat de gemoederen weer een tijdje bezig houdt. Zo is mijn bureau gedecoreerd met: 1. Een Spongebob met verwisselbare oogjes, 2. een achteruitkijkspiegel op mijn monitor, 3. een Barbapappa stresspoppetje, 4. Spongebob vingerpoppetjes om poppenkast mee te spelen boven bureaumaat P's monitor, 5. Diverse mountainbiketroffeeen, 6. Pez-dispensers van achtereenvolgens: Octo, Patrick en uhm...weet ik niet meer (vergeten) en nieuw met stip: 7. Het plastic grasmatje van de Xenos. Je kunt dus niet zeggen dat ik geen pogingen heb gedaan om mezelf een beetje thuis te laten voelen op mijn werkplek.
Collega J. had vandaag ook iets nieuws meegenomen: de ideale vrouw. Voordat u begint te lachen (want die bestaat natuurlijk niet); het gaat om een stoffen pop met plastic hoofd en drukknop op de buik. Bij het indrukken van deze knop zegt ze dingen die wij, als mannen, thuis graag zouden willen horen. Volgens de makers van dit speledingetje zijn ideale vrouwen niet bijster intelligent, want bij het indrukken van de knop blijkt dat ze niet meer dan 7 zinnen tot haar beschikking heeft. Daar zitten dan wel een paar spectaculaire bij zoals: "ofcourse it's okay to drink your juice directly out of the carton honey", "it's okay that you forgot our anniversary, I forgot it myself" en "asking for directions is not necessary hon, we'll just take the detour". Grappig dit soort stereotypen, alleen kloppen ze vaak niet. Mannen blijken niet altijd van Mars te komen en vrouwen niet altijd van Venus. J. merkte al op dat hij juist altijd degene was die de weg vraagt als hij met vrouw en kinderen op reis is en ergens de weg kwijt is. Verder vergeet ik bijna nooit een anniversary en drinkt bij ons K. ook wel eens cola direct uit de fles. Stom gegeneraliseer dus, wat leuk is voor een gadget, maar niet op het echte leven toepasbaar is. Soms zijn mensen te lui of te onzeker om anderen als individu te benaderen en zijn de populaire Mars/Venus onderverdelingen een gemakzuchtig handleidinkje om de andere sexe te benaderen. Maar goed, zoals bekend, handleidingen zijn vaak bar slecht geschreven.

3 Comments:

  • Volgens mij kom ik gewoon van Pluto, en husbie van Saturnus...maar daar hebben ze ook nog niks op gevonden...

    By Anonymous Anoniem, at 14 maart, 2005  

  • Hierbij wil ik mijn verhaal doen waarom ik deze gekocht heb.
    Dit was omdat zin 1 heel goed is :

    It doesn't really matter that you leave the toilet seat up.. It makes is easier to clean !

    2 tot en met 7 waren treurige kliesjees.. Maarja die heb ik niet geluisterd in de winkel.
    Samengevat : Slechte koop

    Verder distantieer ik mij van mijn imago van impulsieve impuls aankoper van melige rotzooi.

    By Anonymous Anoniem, at 14 maart, 2005  

  • Ik ben juist onder de indruk van elke andere collega die melige rotzooi koopt voor op het werk.
    Heb je weer uren plezier van.

    By Blogger ary, at 14 maart, 2005  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader