zondag, juli 27, 2008

Indicator

Ik wilde er eerst niet aan, want hoeveel mesjes op een rij heb je nodig om je kin stoppelvrij te maken? Eentje lijkt mij, als ie maar goed scherp is, maar inmiddels staat de teller al op vijf. Vijf mesjes hebben we tegenwoordig blijkbaar nodig voor een goed scheer resultaat. Nu wil ik niet zo’n azijnpisser zijn die overal wat over te zeiken heeft, zonder iets proefondervindelijk onderzocht te hebben. Dus kocht ik een paar maanden geleden een setje van die, overigens peperdure mesjes en trok me terug in de badkamer voor een scheerbeurt. Tot mijn grote verbazing had de fabrikant gelijk, in een mum van tijd had ik mijn weekendbaard er af en het had me geen noemenswaardige inspanning gekost. Ik moest toegeven dat ik mezelf nog nooit zo lekker geschoren had. Okay, multinational: jij wint dit keer.
Maar wacht eventjes, probeert diezelfde fabrikant me nu een loer te draaien? In een leuk bedoeld spotje op t.v. vertelde een pratend Gilette scheermesje me van de week dat hij tegenwoordig was voorzien van een blauwe Indicator Lubrastrip. Aan de strip kon je zien wanneer je mesje vervangen moest worden. Dan vervaagt de blauwe kleur van de strip namelijk en wordt ie wit. Ik ging natuurlijk meteen mijn mesje even controleren en verrek, de lubrastrip was inderdaad wit geworden, terwijl ik me die ochtend nog fantastisch geschoren had!
Wat deze scheermesjesboer hier probeert te verhullen is dat als je een houdertje maakt met vijf mesjes erin, dat het kreng dan ook vijf keer zo lang mee gaat en dat is natuurlijk niet goed voor de verkoop. Daarom moest er even een slimmigheidje bedacht worden om de Gilette gebruikers toch nog even vaak naar de Trekpleister te laten lopen om nieuwe mesjes te kopen.
Nou, daar trap ik dus mooi niet in. Ik heb mijn eigen indicator en dat is mijn eigen stem die gaat schelden en schreeuwen als ik mezelf met een bot mesje aan scheren ben. Als die niet afgaat, blijf ik me lekker scheren met hetzelfde mesje. Wit uitgeslagen indicator of niet.

Labels:

11 Comments:

  • Zo herkenbaar ;-) dezelfde situatie geldt ook voor printerinkt. Als de computer aangeeft dat de inktvulling vervangen moet worden, terwijl er weken later nog mooie gekleurde pagina's uit blijven komen.

    By Anonymous Anoniem, at 27 juli, 2008  

  • Dat er mensen zijn die daar intrappen.

    By Anonymous Anoniem, at 27 juli, 2008  

  • Jamaar, jamaar...die mesjes houden zelfs al rekening met de sociale cohesie in je buurt. Zíj roepen, vóórdat jij gaat schelden.........

    By Anonymous Anoniem, at 28 juli, 2008  

  • Lubrastrip klinkt wel geil...

    By Anonymous Anoniem, at 28 juli, 2008  

  • Er zit ook al jaren zo'n strip op de Venus scheermesjes van Gilette, maar die werkt juist niet goed, want blijft blauw ook al is het mesje al lang aan vervanging toe!

    By Anonymous Anoniem, at 29 juli, 2008  

  • @She: Denk dat de schreeuwindicator ook in dit geval wel zal werken, niet?

    By Blogger ary, at 29 juli, 2008  

  • Dit klinkt heel bekend. Behalve dat ik dan, omdat de AH even geen nieuwe Fusionmesjes meer verkocht, even 'terug' ging naar de Mach3 (die heeft 'slechts' 3 mesjes) en ontdekte dat die het veel beter doet. Alleen dat enkele mesje aan de achterkant van de Fusion (heb je die al ontdekt) mis ik. Voor mij zijn vijf mesjes dus overbodig, en het feit dat dat ding trilt al helemaal. Ik had sowieso al geen verschil ontdekt tussen Fusionscheren met of zonder vibratie. En bovendien heb ik me toen ik onlangs in het vliegtuig zat behoorlijk zorgen gemaakt over wat er zou gebeuren als het knopje per ongeluk ingedrukt zou worden tijdens het uitladen van de bagage. Zou ik als terrorist de bak in gaan? Gelukkig bleef-ie braaf uit, maar ik blijf nu dus maar bij Mach3. Scheelt ook veel geld.

    By Anonymous Anoniem, at 29 juli, 2008  

  • @Tafeldertien: Ik heb de niet-tril versie. Heb wel eens een tril tandenborstel gehad, was ook wel vreemd. (Krijg altijd associaties met vibrators, maar misschien ligt dat aan mijn verdorven geest)
    Dat enkele mesje had ik inderdaad ontdekt. Dat vond ik nou wél een goede vondst. Maar misschien moet ik ook wel gewoon terug naar Mach 3, of de Albert Heijn versie daarvan.

    By Blogger ary, at 29 juli, 2008  

  • Geweldig scheerapparaat, gebruik 'm al ruim anderhalf jaar (kreeg 'm als testpakket via Buzzer).
    Die indicator: gewoon niet op letten. Als het 'raspen' worden ipv 'glijden', dan mesje vervangen.

    By Anonymous Anoniem, at 29 juli, 2008  

  • Ik scheer me gewoon één keer per week. Doe je er ook langer mee dan de indicator aangeeft. Trouwens, dat van die schreeuwindicator is wel een goeie.

    Had mijn overbuurvrouw ook duidelijk last van afgelopen nacht... Damn !

    By Anonymous Anoniem, at 31 juli, 2008  

  • Probeer die van Wilkinson eens. Dierproefvrij bovendien (las ergens dat je politiek correct was)...

    By Anonymous Anoniem, at 01 augustus, 2008  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader