zaterdag, juli 12, 2008

Groene klanten kunnen wel inpakken bij Albert Heijn

“Ik neem het mee!”, zei de manager van onze nieuwe Albert Heijn in Zwolle Zuid een paar weken geleden, toen ik hem voorstelde om wat meer inpaktafels neer te zetten voorin de winkel. Sinds we daar met z’n allen aan het zelfscannen zijn geslagen, een win/win situatie voor winkel en klant, waar je tijdens het boodschappen doen zelf je boodschappen scant en bij het afrekenen dus geen kassajuffrouw meer nodig hebt om af te rekenen, is er volgens de betreffende manager eigenlijk niet zo’n grote behoefte meer aan inpaktafels. De meeste mensen zetten de boodschappen na het scannen in een meegebrachte tas of plastic kratje, die ze vervolgens in de kofferbak van hun auto zetten. Met een uitdrukking op zijn gezicht van “logisch toch?” leek mister manager, die overigens in niets op zijn kale collega uit de t.v. reclame leek, me met dit lesje supermarkt logistiek voorgoed het zwijgen te willen opleggen.
“Maar ik heb helemaal geen auto”, wierp ik hem tegen. Twee van die kratjes, die ik voor mijn wekelijkse boodschappen toch echt nodig zou hebben passen niet achter op mijn fiets. Ik moet mijn spullen zorgvuldig inpakken in een rugzak, twee plastic tassen voor in mijn fietstas en een grote shopper die ik achter op mijn bagagedrager zet en met mijn rechterhand in balans houd.
Ik zou toch niet de enige zijn die tegenwoordig wat meer op z’n CO2 uitstoot let? Per slot van rekening woon en werk ik in dezelfde plaats, dus die auto heb ik op dit moment helemaal niet nodig en als ik er een keer wel eentje nodig heb huur ik die wel. Dat dit bijzonder politiek correcte gedrag niet bij iedereen de handjes op elkaar zou krijgen had ik wel verwacht, maar dat ik bij het boodschappen doen zou worden verbannen naar een piepklein tafeltje, waar ook nog eens Jan en alleman zijn Celebrations staat in te pakken in een leuk cadeaupapiertje, dat had ik niet verwacht.
Op het gezicht van meneer Albert Heijn stond in grote letters te lezen dat die extra tafels er niet kwamen. In kleine lettertjes stond er zelfs onder “Koop toch een auto, loser!”
Maar dat was natuurlijk niet zijn officiële standpunt. Dat was namelijk: “Ik neem het mee”. Waarnaar toe, dat zei hij niet, maar ik vermoed dat het niet naar een vergadering zou zijn. Waarschijnlijk zou het met een grote boog in een grote vuilcontainer achter de supermarkt belanden.

18 Comments:

  • Wij, de autolozen, zijn de risees van deze tijd. Maar de kinderen, die we ook niet hebben, zullen ons dankbaar zijn.

    By Blogger René, at 13 juli, 2008  

  • Boeh. Weg met (die) AH!

    By Anonymous Anoniem, at 13 juli, 2008  

  • Heineken was in de bonus ! Heb de hele auto er mee volgestampt. Perfect ! Lang leve AH ! Laat die kruimeltreuzelinpakboodschappertjesmet hun fietsjes en koddige tasjes maar naar de lokale buurtsuper gaan.

    By Anonymous Anoniem, at 13 juli, 2008  

  • @ Nakker: Tja, die locale buurtsupertjes heeft Appie onderhand al allemaal weg geconcurreerd.

    By Blogger ary, at 14 juli, 2008  

  • En hij begon zijn zin zeker met 'Ik hoor wat je zegt'? Dat betekent ook meestal niet veel goeds!

    By Anonymous Anoniem, at 14 juli, 2008  

  • albert is mijn vriend. ik hoef niet meer langs de kassa. de mooiste belevenis sinds er winkelen is. dus geen boos woord, gezeur of gezever over deze grutter. neen!

    By Anonymous Anoniem, at 14 juli, 2008  

  • Beste AH ,

    Geef die loosert een auto ;) !hahahahahahahahahaha ha

    By Anonymous Anoniem, at 14 juli, 2008  

  • gezien bij AH:

    'Hier geen fietsen'


    do i say more?

    By Anonymous Anoniem, at 15 juli, 2008  

  • Okay Gitaarman, je bent bij deze ontmaskerd. (Had al bijna ruzie met Karel Nakker, bedankt!)

    By Blogger ary, at 15 juli, 2008  

  • OT: je header is leuk zo, nu nog die navigatiebar weg van Blogger. Zo doe je dat (zie link)
    http://blogger-templates.blogspot.com/2005/01/remove-navbar.html

    By Anonymous Anoniem, at 15 juli, 2008  

  • @ Pascal: Ik ga het thuis meteen proberen. Heb je ook nog een tip hoe ik dat stomme "over mij" (aan de rechterkant) kan verwijderen?

    By Blogger ary, at 15 juli, 2008  

  • Inloggen bij Blogger >> ga naar Dashboard (aanklikken)>> rechts Profiel bewerken aanklikken >> Vinkje weghalen bij Mijn Profiel delen.

    En klaar is Kees (Ary dus)

    By Anonymous Anoniem, at 15 juli, 2008  

  • OT nog wat: spaarpotje op je bureau:

    Help Ary Aan Een Eigen Domein.

    (En Aan Tijd Om Dan Helemaal Uit Het Creatieve Brein Te Gaan)

    By Anonymous Anoniem, at 15 juli, 2008  

  • @Pascal: Dat ga je niet menen. Heb het meteen even aangepast. Perfect.
    (beetje een geval van: duh!)
    @Cat: Ja, dat moet er eigenlijk ook maar eens van komen en dan misschien eens met Wordpress gaan stoeien.

    By Blogger ary, at 15 juli, 2008  

  • O ja, nou je het zegt, bij onze AH met zelf scanners: he-le-maal geen inpaktafel. Alleen een rolband (ja een rolband, zo'n ding dat ik tot voor kort alleen op schiphol zag!) om naar de auto te gaan.
    Met megakar.

    By Blogger Zeppo, at 15 juli, 2008  

  • Wat koop jij veel!

    By Anonymous Anoniem, at 16 juli, 2008  

  • En Sanne was je voor :-(

    http://www.vandiedingen.nl/

    By Anonymous Anoniem, at 16 juli, 2008  

  • @Ramon: Ja en Ary.nl of Ary.com is ook al bezet. Moet ik toch iets orgineels gaan verzinnen.
    Ik ga me beraden over de toekomst van vandiedingen.

    By Blogger ary, at 16 juli, 2008  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader