vrijdag, februari 22, 2008

K's choice

“Denk je niet dat mensen hartstikke zat van me worden als je het steeds over me hebt op je weblog?”, zegt K. als ik haar op mijn werk even mijn nieuwste idee toe mail.
“Ach, vast niet hoor”, mail ik terug “en mocht dat in een enkel geval wel zo zijn dan kan me dat niet veel schelen. Ik ben blij met elke trouwe bezoeker en het commentaar dat ze achter laten, maar ik ga toch echt geen concessies doen voor de kijkcijfers”, denk ik er achter aan.
Daarbij zou ik gek zijn als ik geen gebruik zou maken van de kwaliteiten van mijn vrouw en homie. Ze surft het web namelijk als geen ander. Elke dag krijg ik wel een paar mailtjes toegestuurd met de vreemdste vondsten.
Daarom las ik vanaf nu een nieuwe rubriek in genaamd “K’s Choice”. Een, op een of andere manier lekker in het gehoor liggende naam voor een terugkerend item waarin ik goede sier kan maken met de originele vondsten van mijn geliefde.
Vandaag vond K. een aantal mensen die het matchen van hun kleding nog een tikkeltje belangrijker vinden als dat zij doet.






















(Klik op het plaatje voor grotere versie)

Blue girl. Meet the girl who only wears blue, it's just what she does, it's her thing. Waarom? "In college, I majored in color theory. Blue was the most interesting color, historically. Germanic tribes wore it to ward off enemies; Christians used it to denote divinity. Wearing blue for me is being in a dream all day."

Grey girl. Also, there's mademoiselle gray. "I actually wore turquoise for eight years, but last September, I switched to gray. I’d had a bad year and needed to get out of it. Even the soles of my shoes have to be gray or white. I get annoyed if the soles are black."

White guy. Mr. white says: "In college, I was obsessed with wearing all white. I felt angelic and free", now he also wears pink because "sometimes I think it’s because my mother dressed me in pink when I was a child. She wanted me to be a girl."

Green woman madame green says "I'm from Nova Scotia, where green is in your surroundings. I missed nature when I moved to New York. I started wearing green nail polish, and it spread all over me. I always wear overalls. I have 30 pairs. I buy children’s sizes from GapKids and Chadwick’s. And I dye everything—my Nike sneakers, my underwear. I can’t fall asleep unless I’m wearing green."

maybe it's just mold, but it looks like it's become a skin condition.

Gelezen in dit artikel.

Labels:

5 Comments:

  • Doe er nog maar een portie K. bovenop, hoor...ik ben het nog niet beu :-)

    By Anonymous Anoniem, at 22 februari, 2008  

  • Is het nou heel erg gesteld met mij, als ik bijna de neiging krijg om ook nog maar 1 kleur te gaan dragen?

    By Anonymous Anoniem, at 25 februari, 2008  

  • K's Choice is niet zomaar een naam. K's Choice is een Belgische rockband uit het Antwerpse, die behoorlijk wat succes heeft in Amerika.

    http://www.youtube.com/watch?v=9MbbBYalam8

    Ik denk dat je zelfs dit liedje moet kennen.

    By Anonymous Anoniem, at 02 maart, 2008  

  • @Anne: Tja, Nederlandse humor wordt misschien niet altijd begrepen.

    By Blogger ary, at 02 maart, 2008  

  • Zou wel kunnen kloppen Ary. Ik ben gehuwd met een Nederlander en na al die jaren samenzijn (27 intussen) begrijp ik er nog steeds geen jota van ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 02 maart, 2008  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader