dinsdag, januari 01, 2008

2008

Net op het moment dat Zwolle z’n eindejaarsbonus in de lucht wilde schieten, viel er een dikke grijze deken over de stad. Niet alleen liep daarmee onze eindejaarstraditie in de mist (hard rennen naar de Twistvlietbrug om daar onder het genot van een plastic campingbeker met champagne het vuurwerk aan beide kanten van de stad te kunnen zien), ook voor vuurwerkafstekend Zwolle was de lol er al snel van af. Het zicht was door het laaghangende wolkendek niet meer dan een meter of vijf. Vuurpijlen de lucht inschieten en vervolgens niet kunnen zien ging zelfs de meest fanatieke liefhebbers iets te ver. Na een kwartiertje knallen hielden de meeste mensen het voor gezien en verstomde het geluid in de wijk.
K. en ik warmden onze handen nog even aan het vuurtje dat we achter in de tuin hadden aangestoken en namen een slok Cava. Dit was het dan, onze laatste Oud & Nieuw in dit huis dat zich door de mix van kruitdamp en mist heel symbolisch aan onze ogen onttrok.
Op de tast zochten we ons een weg naar de achterdeur.
Daar zetten we de t.v. aan en genoten van het grootse georganiseerde vuurwerk in Londen.

Gelukkig Nieuwjaar!

Labels:

12 Comments:

  • Hier was het helder weer, dus de vuurpijlen waren goed te zien.

    By Blogger PS, at 01 januari, 2008  

  • Gelukkig nieuwjaar.

    In Bedum was er ook veel mist, voor de vuurwerkliefhebbers niks aan.

    By Anonymous Anoniem, at 01 januari, 2008  

  • Hier was ook dikke mist. Heerlijk! Het scheelde namelijk veel vuurwerk gedoe. Ik heb Hootenany van/met Jools Holland gekeken. Dat is een jaarlijkse traditie. :-)

    Ik wens jullie ook een goed 2008 toe!

    By Anonymous Anoniem, at 01 januari, 2008  

  • Die mist was echt uitzonderlijk inderdaad. Toch fijn dat YouTube bestaat :)

    By Anonymous Anoniem, at 02 januari, 2008  

  • De wolken hingen hier laag, maar echt mist was het (gelukkig) niet.
    Zonde van zoveel moois (al vind ik dat er belachelijk veel de lucht in geschoten wordt, op zo'n avond.
    Grappig vind ik dat wij net als jullie de laatste oud en nieuw in dit huis hebben gevierd..
    We laten de 14e het huisje achter, om onder te duiken bij schoonouders (die op vakantie gaan!!) om ergens in maart de nieuwbouw te betrekken...

    By Anonymous Anoniem, at 02 januari, 2008  

  • Ik wens jullie vooral een rústig 2008 toe...vanaf februari ergens, zo'n beetje ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 02 januari, 2008  

  • Op bezoek in Dieze was het al niet veel beter. Om een uur of 4 was de mist weer aardig opgetrokken. We zijn tenslotte heelhuids thuisgekomen zonder vertragingen.

    By Anonymous Anoniem, at 03 januari, 2008  

  • Ik zie dat jullie inmiddels al de sleutels van jullie nieuwe huis hebben. Gefeliciteerd! Da's wel een heel goed nieuwjaar.

    By Blogger René, at 03 januari, 2008  

  • Tja, in het zuiden is het natuurlijk een stuk helderder...

    Een helder 2008 toegewenst!

    By Anonymous Anoniem, at 03 januari, 2008  

  • Het oude huis nam dus zelf al letterlijk afscheid van jullie ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 03 januari, 2008  

  • De beste wensen, wij hebben in Groningen onze vuurpijlen ook alleen maar zien vertrekken uit het flesje

    By Blogger jack of hearts, at 04 januari, 2008  

  • Bij mij was het ook flinke mist in Utrecht. Nu moet ik zeggen dat ik niet zo'n liefhebber van vuurwerk ben dus mij maakte het niet zoveel uit..

    Gelukkig nieuwjaar!

    By Anonymous Anoniem, at 04 januari, 2008  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader