zaterdag, december 01, 2007

Fiets ID

Vandaag werd ik blij van de fietsenmaker. Een vreemde gewaarwording, want zo vaak wordt ik niet blij van de geleverde service van de plaatselijke middenstand. Bij de vestiging van Videoland in mijn Vinexwijk kreeg ik vorige week bijvoorbeeld nog een bijzonder lege blik toen ik vroeg of ze “Bowling for Columbine” nog in hun collectie hadden. “De titel klinkt me niet bekend in de oren”, antwoordde de jongste bediende die misschien meer verstand had van verzekeringen. Ik kreeg bijna de neiging om hem aan zijn oren over de balie te trekken: “Halloohooo! Michael Moore. Een van de drukst bezochte documentaires ooit!” Schande (heb nu ongeveer wel de leeftijd om dit woord te pas en te onpas te gebruiken) dat je in een videotheek kan werken zonder enige basiskennis van films.
Gelukkig is er ook nog winkelpersoneel met liefde voor hun vak. Mensen die enig enthousiasme voor hun vak laten zien, zoals mijn kapper bijvoorbeeld. Voor het eerst in mijn leven hoef ik niet zelf met een uitgebreid plan te komen: “ Beetje uitdunnen, kort van achteren, maar langer bovenop.” ( Mijn eigen plan, waardoor ik jarenlang uitzag als Jan van de Bosch). In plaats daarvan kan ik de hele knipbeurt nu overlaten aan een professional, die haarfijn weet hoe ze me van een moderne coupe kan voorzien.
Ook vandaag had ik weer een goede winkelervaring. Omdat mijn normale fietsenmaker gesloten was, moest ik voor een kleine onderhoudsbeurt uitwijken naar Fiets ID en dat beviel meteen goed. Er werd me bijvoorbeeld al meteen een leenfiets aangeboden. Een service waar ik geen gebruik van maakte, maar het feit dat ie me werd aangeboden liet zien dat hier werd meegedacht met de klant. Bij het ophalen van de fiets was de fiets tiptop in orde en had de fietsenmaker zelfs gezien dat mijn stuur wat te laag stond. “Dat fietste vast niet zo lekker”, zei de vriendelijke eigenaar, “dus ik heb hem maar even wat hoger gezet”. Kijk, daarvan krijg ik als klant een erg fijn gevoel. Daarom hier wat extra reclame voor mijn nieuwe favoriete fietsenmaker:” Fiets ID, Fiets ID, allemaal naar Fiets ID!!”

Labels:

5 Comments:

  • Je bedoeld fiets ID bij de sassenpoort?! Bijzonder dat ze jou zo goed geholpen hebben!

    Ik heb mijn fiets daar ook eens gebracht vanwege een verrotte ketting en ik kreeg m verrotter terug dan dat die voor die tijd was...

    Misschien doen ze alleen aardig bij 'Oudere mensen'?! :P

    By Blogger Margreet, at 01 december, 2007  

  • Ik heb een goede fietsenmaker, en die wil ik niet in de steek laten.
    OT: ik kan bij het reageren niet meer gewoon mijn naam en URL intikken. Ik moet eerst aanmelden met mij Google account. Vind ik niet handig. Dat is niet bij alle Blogger sites. Heb je iets anders ingesteld?

    By Blogger PS, at 01 december, 2007  

  • Kijk, dat bedoel ik. Als je in bovenstaande reactie mijn URL wil volgen kan ik ie niks vinden. Vreemd toch? Dus ga ik mijn naam nu invullen bij Bijnaam. Echter zonder link naar mijn site. :-(

    By Anonymous Anoniem, at 01 december, 2007  

  • Het is een uitstervend ras de middenstander die nog hart voor en verstand van z'n vak heeft.
    Fiets ID moet blijven al word het me wat te grijs daar zelf aan mee te helpen want op mijn kapotte fiets naar Zwolle fietsen is me toch een kilometer of 120 te ver.

    By Blogger jack of hearts, at 01 december, 2007  

  • @Pascal: Volgens mij heb ik niet aan de instellingen zitten morrelen. Maar ik zal wel even kijken. Als ik in je eerste reactie jouw naam aanklik kom ik overigens eerst in jouw blog id en als ik daar in klik kom ik wel op je site.

    By Blogger ary, at 01 december, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader