woensdag, oktober 11, 2006

The Office (American version)

Remakes van het orgineel zijn vaak niet bijster goed. Ik kan zo niet meteen een voorbeeld bedenken, maar volgens mij neigen mensen vaak om het boek waarop de film gebaseerd is, of de oorspronkelijke serie waarvan ze opeens menen een film moeten te maken toch een stuk beter te vinden.
Zo hield ik ook mijn hart vast bij de Amerikaanse remake van “the Office”. De oorspronkelijke versie van deze comedy, de Engelse dus, zal eenzelfde soort legendarische status krijgen als bijvoorbeeld Fawlty Towers. Let op mijn woorden. Als ik straks in het bejaardentehuis zit (nog een paar jaar te gaan, volgende maand word ik veertig) zullen er nog steeds reruns van The Office te zien zijn op t.v. en nog steeds zullen mensen er geen genoeg van kunnen krijgen.
K. kwam afgelopen zondag thuis met twee seizoenen van de Amerikaanse versie van The Office. NBC heeft er namelijk een goed lopende sitcom van gemaakt. Ik had er al het een en ander over gehoord, positieve geluiden die ik me bijna niet voor kon stellen, maar na de afgelopen dagen anderhalf seizoen bekeken te hebben moet ik toegeven dat het op z’n eigen manier erg grappig is. Steve Carell (Amerikaan) is een andere baas dan Ricky Gervais (Brit), maar toch erg leuk en de rest van de cast doet ook erg z’n best.
Benieuwd welke t.v. zender dit hier straks gaat uitzenden en hoeveel puristen er dan zullen roepen dat het helemaal niks is. Daar ben ik het vooralsnog niet mee eens. Gewoon kijken dus!

2 Comments:

  • Nou, dat moet ik maar eens gaan doen dan. Ik ben namelijk héél slecht in films bijhouden. Jammer vind ik dat.

    By Anonymous Anoniem, at 12 oktober, 2006  

  • Als je dan maar wel even roept als het wordt uitgezonden!

    By Anonymous Anoniem, at 13 oktober, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader