donderdag, april 13, 2006

Film van de week

ik weet het: flauwIk heb in mijn leven veel slechte films gezien. Ondanks de waarschuwingen van recensenten dacht ik af en toe toch bepaalde films te moeten zien, omdat het hoesje van de DVD er zo leuk uit zag, omdat er een bepaalde acteur in meespeelde, of gewoon omdat het zondagmiddag was en ik een inleiding nodig had voor mijn middagdutje.
Onze vaderlandse trots Paul Verhoeven leverde zo’n misbaksel: Showgirls. Een film zo slecht dat iedereen hem eigenlijk juist daarom wilde zien. Alsof je naar een gecrashed autowrak zat te kijken. Basic Instinct, een andere film van deze regisseur, was misschien iets beter, maar werd vooral een box office hit omdat Paul zijn hoofdrolspeelster zo ver kreeg dat ze haar edele delen wel even wilde laten zien. Hoe functioneel dat bloot was laat ik aan uw beoordeling over, maar je moest wel goed opletten. Als je op het moment supreme even met je ogen had geknipperd was het goedgekapte bosje schaamhaar aan je neus voorbij gegaan.
Jaren later komt er opeens een sequel uit: Basic Instinct 2. Dat er nog mensen zijn gevonden die dachten dat dit kunstje nog een keer ging werken en bereid waren hier geld in te steken, mag een wonder heten. De recensenten zijn het er allemaal over eens, dit is een drol van een film, bijna nog erger als Showgirls.
Voor diegenen die toch benieuwd zijn of Sharon haar benen weer gaat spreiden, heb ik twee vrijkaartjes in de aanbieding. Eerlijk gewonnen. Stuur me even een mailtje, wie het eerst komt die maalt in dit geval het eerst.
Voor de verstandigen onder ons die hun tijd liever nuttig besteden heb ik nog een goede filmtip: “Harry, un ami qui vous veut du bien”. Volgende week vrijdag te zien op Nederland 3. En volgens mij houdt Harry hem gewoon in z’n broek.

P.S. En als u misschien een kind heeft dat van hip hop houdt, heb ik ook nog twee vrijkaartjes voor de film Bolletjes Blues in de aanbieding. (Schijnt ook nogal slecht te zijn, maar weggooien is zonde natuurlijk.) Mail me maar even.

6 Comments:

  • Weet je... jouw 'prijsvragen' zijn nóg verleidelijker dan Sharon Fckng Stone, maar toch bedank ik deze keer.

    By Anonymous Anoniem, at 13 april, 2006  

  • Ja, inderdaad, ik ben te laat.

    By Anonymous Anoniem, at 13 april, 2006  

  • Ontbreekt alleen nog de bioscoop hier...

    By Anonymous Anoniem, at 14 april, 2006  

  • Ik denk dat ik voor de goede film op Ned3 ga ;-) Goed?

    By Anonymous Anoniem, at 14 april, 2006  

  • Deze sla ik over, hebben anderen ook een kans...;-)

    By Anonymous Anoniem, at 14 april, 2006  

  • Ik bespaar me de moeite.

    By Anonymous Anoniem, at 15 april, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader