vrijdag, maart 31, 2006

That makes me sad

vooral de combinatie puzzelen en smacaroni makes me sadAf en toe belanden K. en ik bij goedkope winkels als Kwantum Hallen, Kruidvat of de Action. Het voordeel van dit soort winkels is dat je eventuele koopdrift kan stillen met de aankoop van iets wat niet zo veel kost en na een bezoek aan zo’n winkel ben je dan allebei weer tevreden. K., in dit geval, omdat ze weer iets onbenulligs heeft aangeschaft en ik (als budgetbewaker tegen wil en dank) omdat dit minimale schade heeft aangericht aan onze bankrekening.
Bij het verlaten van zo’n winkel verzucht K. alleen steevast: “This store makes me sad” Dat woord “sad” wordt daarbij nog even extra lang uitgerekt (“saaaaaaaad”) zodat het extra treurig klinkt. K. meent in dit soort winkels namelijk altijd mensen te zien die veroordeeld zijn tot dit soort prijsvechters en die zich niet eens een keertje lekker te buiten kunnen gaan bij de Bijenkorf of zo. Lief, natuurlijk, dat medeleven, maar ik zie ze niet, die mensen. Ik zie daar alleen maar cheapo’s zoals ik, die hun geld liever op hun bankrekening laten staan en het uiteindelijk uitgeven aan een bank, of een auto.
Ik word dus juist vrolijk van deze winkels.
Maar waar word ik dan treurig van, vroeg ik me af toen we gisteren nog wat verder winkelden. Toen we langs een speelgoedwinkel liepen en ik in de etalage een potje puzzellijm zag staan wist ik het. Ik word diep treurig van mensen die avond aan avond jigsaw puzzels in elkaar aan het zetten zijn. Wat een zinloze bezigheid! Dit zou alleen maar toegestaan mogen worden in psychiatrische inrichtingen waar mensen hun dolgedraaide brein weer tot kalmte moeten manen. Om alles nog belachelijker te maken zijn er zelfs mensen die de in elkaar gezette puzzelstukjes, met een potje puzzellijm, in een lijstje plakken en aan de muur hangen. Tegen die mensen zou ik willen zeggen: “Koop een poster!”
Kijk, dat maakt mij nou “saaaaaaaaad”.

13 Comments:

  • Saaaad ?
    Koop eens een vrolijke puzzel voor je verdrietige brein...

    By Blogger Pino-2008, at 31 maart, 2006  

  • En hoe denk je over sudokupuzzelaars?

    By Anonymous Anoniem, at 31 maart, 2006  

  • @petra: die vind ik juist weer erg slim.;-)

    By Blogger ary, at 31 maart, 2006  

  • @Takietaak: we hadden vroeger thuis een vrolijke Peppi en Kokki puzzle, maar dat heeft weinig effect gesorteerd.

    By Blogger ary, at 31 maart, 2006  

  • Ik heb ook gepuzzeld. Van die 5000 stukjes puzzels. En daar werd ik dan ook saaaaad van. Want oh, je bent er weken mee bezig, ziet het op een gegeven moment niet meer zitten, krijgt een verkrampte lichaamshouding, en wanneer de puzzel af is, kun je hem weer uit elkaar halen.
    Nee, nooit weer.

    By Anonymous Anoniem, at 31 maart, 2006  

  • *vindt 't stiekem wel leuk*
    (hééééél af en toe)(= 1x in de 4 jaar in de winter, met lekker muziekje (en wijntje) op en verder helemaal niks)

    oh help kan ik dit bericht nog verwijderen *heeft schaamrood op de kaken* hellup néé 't is te laat bericht kan alleen nog door moderator gedieliet worden Moderator asjeblíííííéf!!!

    By Anonymous Anoniem, at 31 maart, 2006  

  • Ooit eens een keer bij het Kruidvat geweest. Hoe slordig de inrichting. Triest. Nee, daar kom ik niet meer.

    By Anonymous Anoniem, at 31 maart, 2006  

  • Het kan nog triester: "iedereen kan schilderen met Ravensburger". Met van die nummertjes...

    By Anonymous Anoniem, at 31 maart, 2006  

  • Of zou het zo zijn dat mensen die vaak bij deze winkels kopen geld over houden om een keer extra op vakantie te gaan. Je weet het niet.

    By Anonymous Anoniem, at 01 april, 2006  

  • Vreselijk inderdaad!
    (vond ik ook tot oppaskind met een puzzel kwam en ik een uur na haar vertrek nog hysterisch zat te puzzelen, gelukkig heb ik er normaal nooit tijd voor, maar maar vakantie gaan ze mee, alleen ik ga ze niet lijmen natuurlijk, ben niet gek, koop wel een poster)

    By Blogger Zeppo, at 01 april, 2006  

  • Tsja, ik doe ook boodschappen bij de Lidl één keer in de zoveel tijd. En ook bij het Kruidvat c.q. Trekpleister koop ik spullen. Niet omdat het goedkoper is (want dat is het bij KV en TP niet), maar omdat ze er spullen verkopen die ik nodig heb: shampoo, crémespoeling, haarverf, deoderant, tandpasta e.d. En bij de Lidl verkopen ze namelijk bijvoorbeeld ontzettend lekkere chocola, sap, vleeswaren en toetjes.
    Ik doe er dus boodschappen, omdat ik er dingen lekker vind of omdat ze dingen verkopen die ik nodig ben.

    By Anonymous Anoniem, at 02 april, 2006  

  • .......die ik nodig HEB!!!!

    (dat ''die ik nodig ben' is een streektaalgerelateerde fout: dat zeggen ze hier allemaal namelijk, dat ze iets nodig zijn......en waar je mee omgaat, wordt je mee besmet toch?)

    By Anonymous Anoniem, at 02 april, 2006  

  • .... WORD je mee besmet!

    (veel met ary omgegaan de laatste tijd? )

    By Anonymous Anoniem, at 03 april, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader