woensdag, maart 22, 2006

Surrogaat

En waar ben jij nu moe van, Tricky? Van de hele dag op de bank liggen?K. is eigenlijk een grote fan van Oprah. Zal ze niet zo leuk vinden dat ik dat zeg, want echt cool is dat natuurlijk niet. Daarom zal ik er ook bij zeggen dat ze een prima muzieksmaak heeft en dat ze de helft van haar tijd met haar neus in de literatuur zit.
Maar goed aangezien ze de show van Opie bijna dagelijks kijkt en naast een abonnement op “O” gisteren ook thuiskwam met de jubileum DVD van deze spiritueel leidster van United States (de show bestaat 20 jaar!) kan ze op z’n minst bestempeld worden als een kritische, maar trouwe volgeling van deze ongekroonde koningin van de Amerikaanse talkshows.
Gisteren werd er dus weer gekeken. We waren getuige van de kick-off van het 20e seizoen van Oprah, waarin ze eerst samen met Jennifer Anniston wat glazen champagne achterover sloeg en vervolgens uitgebreid verslag deed van de aanschaf van drie nieuwe puppies. Oprah is namelijk een honden liefhebber. Samen met haar lief Stedman stond ze daar in een kennel hondjes te keuren. “Welke zou ik eens nemen?”, zag je haar denken. Stedman stond er zorgelijk bij te kijken. Aan z’n blik kon je zien dat hij de twee zwarte poedels die ze al hadden, eigenlijk al wel genoeg vond. Oprah trok zich daar niets van aan. Binnen de kortste keren stond ze bij Sted te zeuren of ze twee puppies mocht in plaats van drie. De eigenaar van de kennel had namelijk een negatief advies gegeven over een bepaald hondje, omdat die een underbite had. Goeie zet van ‘m, want Oprah kwam meteen in actie en was vastberaden in haar strijd tegen dit onrecht. Ze zou er persoonlijk voor zorgen dat dit hondje een goed leven zou krijgen, inclusief hondenbeugeltje waarschijnlijk en in het volgende shot huppelde dit hondje dan ook vrolijk rond over de met goud geplaveide paden van Oprah’s landgoed.
Eigenlijk krijg ik altijd een beetje last van plaatsvervangende schaamte als ik echtelieden, verloofdes of op een andere manier aan elkaar gekoppelde stellen (zoals Opie en Sted), die er op een of andere manier vrijwillig of onvrijwillig voor kiezen om kinderloos te blijven, zo in de weer te zien met hun huisdieren. Alsof ze een beetje vadertje of moedertje lopen te spelen met hun honden of katten die ogenschijnlijk de nog openstaande vacature van nageslacht moeten invullen. Daarom probeer ik het onderwerp “huisdier” zo veel mogelijk te vermijden op dit weblog, hoe vrijwillig en hoe gewenst het ontbreken van zo’n minimensje in ons huishouden ook is.
Maar als K. vervolgens dan van die schattige foto’s gaat lopen nemen van Tricky, die gezellig bij me op de bank is komen liggen terwijl ik een uiltje knap, dan is mijn verzet gebroken.
Hierbij dus mijn welgemeende excuses voor het plaatsen van deze foto.

12 Comments:

  • Typisch de man kijkt Oprah houding. Af en toe word ik zo wakker met Oprah op de buis. Late herhalingen die je melden dat het urgente bedtijd is. Trouwens beter met Oprah wakker worden dan met Petra de 26 jarige brunette uit Velzen-Noord die houd van shoppen, wandelen en tai-bo. SMS snel 9169

    By Anonymous Anoniem, at 22 maart, 2006  

  • Excuses aanvaard!

    By Blogger Petra, at 23 maart, 2006  

  • O en ik kom niet uit Velzen-Noord trouwens...

    By Blogger Petra, at 23 maart, 2006  

  • Ik heb mijn katten niet als vervanging van kinderen. Ik wil absoluut geen kinderen, maar ook al had ik kinderen dan had ik ook katten gehad. Ik ben niet anders gewend dan in een huis met katten te wonen vanaf mijn 0ste. Een huis zonder een kat is geen huis voor mij.En als je dieren hebt, moet je er ook goed voor zorgen, net als voor kinderen. :)

    By Anonymous Anoniem, at 23 maart, 2006  

  • Hé, is dat niet het limegroene dekentje van toen? Waar je toen allemaal zo'n commentaar op had enzo? Hier te kort, daar te breed...
    Echt veel last heb je er zo te zien niet (meer) van.

    ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 23 maart, 2006  

  • Haha, zoals je kan zien is het nog steeds te kort. Heb er maar een dikke trui bij aangetrokken.

    By Blogger ary, at 23 maart, 2006  

  • ojee, je hebt een bril....

    By Blogger hansb, at 23 maart, 2006  

  • Ik kom er voor uit, ben een teutebel met dieren, koediekoediekoedie... Een collega verklaarde me voor gek, zou nooit tegen dieren praten maar moest de volgende dag met het schaamrood op haar kaken bekennen dat ze automatisch haar kat had begroet toen ze thuis was gekomen...het sluipt er ongemerkt in...dus kijk maar uit!

    By Anonymous Anoniem, at 23 maart, 2006  

  • Het geeft zoveel plezier. Behalve als ze je halve bank aan gort krabben. Daar ben je altijd te laat bij.

    By Anonymous Anoniem, at 23 maart, 2006  

  • Ik heb twee katten (Poezen dan) en twee kinderen, kijk Oprah vanonderuit het dekbed (late tijdstip) en deel de mening van Karel Nakker dat oprah nog altijd beter is dan Petra... Behalve als ik alleen thuis ben dan.. dat weer wél !

    By Blogger Pino-2008, at 24 maart, 2006  

  • Huisdieren ipv kinderen? Maf.
    Ik hou ook van Opie. Maar dan ook van Dr. Phil toch zeker?

    By Anonymous Anoniem, at 26 maart, 2006  

  • Tuurlijk zijn het (surrogaat)kinderen! Hele fijne zelfs!

    (ik vertelde laatst aan een collega dat mijn lief op pappa dag altijd oprah kijkt en *zij wist niet wie oprah was*
    ik zweer het je!)

    By Blogger Zeppo, at 27 maart, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader