maandag, maart 06, 2006

Liedje van de week

Uit Finland!Ik ben er na ruim een jaar bloggen wel achter gekomen dat ik qua thematiek vaak terugval op bepaalde onderwerpen. Naast de verplichte film en muziekrecensies, schreef ik bijvoorbeeld al drie keer over het schuimproduct dat Dreft op de markt heeft gedumpt (alsof ik u daar niet al vaak genoeg mee heb verveeld). Waarschijnlijk verander ik langzamerhand in zo’n oud opaatje in een bejaardentehuis, waarvan de verzorgsters vertederd adviseren om maar eens over zijn tijd op de grote vaart te beginnen, want; “daar praat hij zo graag over”.
Zo praat ik straks, als ik vijfenzestig plusser ben, voornamelijk over mijn boeken en cd verzameling en weet ik precies wanneer ik wat gekocht heb en hoe ik mijn verzameling interessant heb gehouden.
Een paar weken geleden, toen ik weer eens nadacht over mijn muziekverzameling wist ik het opeens. De zon brak door en mijn geest werd verlicht. Ik bedacht me dat het bij een verzameling niet gaat om de kwantiteit , maar om de kwaliteit!
De beste verzameling is er eentje die bestaat uit alleen maar topstukken. Eigenlijk zou ik alle cd’s die ik dus niet meer draai en die niet vallen onder het kopje “meesterwerk” in dozen moeten stoppen en naar de Snuffelmarkt moeten brengen om ze daar te verkopen. De eerste keer dat die gelegenheid zich voor zou doen, zou ik dit plan gaan uitvoeren, nam ik me voor.
Deze gedachte hield ik precies een week vast. Tot het moment dat ik bij de MediaMarkt stond en in een situatie belandde waar ik als kind al eens eerder van gedroomd had. Alleen ging het toen niet om cd’s maar om knikkers. Als kind had ik op een bepaald moment een periode dat de waarde van knikkers me die van geld te boven ging en zo droomde ik op een nacht dat ik naar school ging en het schoolplein bezaaid lag met knikkers. Ik wist niet hoe snel ik het plein op moest rennen om als een weggesaneerde topmanager al mijn zakken te vullen.
Hetzelfde gevoel had ik toen ik bij eerdergenoemde audiogigant een aantal nonchalant opgestelde plastic bakken zag met bijzonder interessante cd’s. Allemaal afgeprijsd tot 3 euro! Binnen de kortste keren stond ik met 15 cd’s in mijn handen en voelde me precies als in mijn droom. Al mijn plannen om mijn verzameling te reduceren tot louter topstukken waren verdwenen als sneeuw voor de zon. Met als gevolg dat ik u, als lezer, weken achter elkaar ga lastig vallen met hoogtepunten van mijn nieuw aangeschafte meesterwerken.
Leuk he?

9 Comments:

  • Zo heeft mijn goede vriendin C. al weer zo'n 5 jaar geleden aangekondigd dat ze haar boekenverzameling zou gaan doen inkrimpen tot echt die ± 10 boeken waarvan ze nachten had wakker gelegen. Voor zover ik weet is haar verzameling inmiddels ongeveer verdubbeld.

    Maar affijn... ja, leuk, ja! Ik ben benieuwd. Kunnen we nog iets van Sofasurfer verwachten misschien? ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 06 maart, 2006  

  • Titels, wij willen titels.

    By Anonymous Anoniem, at 06 maart, 2006  

  • en dan tussendoor wel een schuim-was-afwas-update hoop ik?

    By Blogger Zeppo, at 06 maart, 2006  

  • @ Roelof: Zo even uit het blote hoofd:
    Jimi Tenor (liedje vd week)
    Howie B
    Dubbel cd van Talking Loud label
    Michael Franti
    Beanfield
    Masters at Work Verve latin verzamelaar.
    pfff...
    Voor de rest: houd het liedje vd week in de gaten

    By Blogger ary, at 06 maart, 2006  

  • Van cdees heb je nooit genoeg. De meesterwerken van vandaag is de bagger van morgen.

    By Anonymous Anoniem, at 06 maart, 2006  

  • Kom maar op!

    By Anonymous Anoniem, at 07 maart, 2006  

  • Ik houd de adem in...maar niet te lang, da's onhandig ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 07 maart, 2006  

  • Kwantiteit eerst en daarna rustig uitzoeken...

    By Blogger Petra, at 07 maart, 2006  

  • Even voor de volledigheid.
    Het eerste liedje van mijn "alle 15 goed!-aanschaf" valt al te beluisteren, door op liedje van de week te klikken. Maar dat was toch duidelijk he?

    By Blogger ary, at 07 maart, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader