zaterdag, maart 04, 2006

Handen wassen

Ik heb geen bionisch oog nodig om te zien dat dit goedje niet deugtToen ik enige tijd door Procter and Gamble vriendelijk en beleefd werd afgescheept met een standaard brief, dacht ik dat daarmee het Dreft Actief Schuim verhaal definitief tot het verleden behoorde. Ik wilde er geen woord meer aan vuil maken. Als Dreft mijn goedbedoelde adviezen graag in de wind wilde slaan, moesten ze het zelf maar weten.
Toch werd ik gisteren nogmaals geconfronteerd met de ineffectiviteit van het goedje.
Een monteur van de woningbouwvereniging, die net klaar was met zijn werkzaamheden aan de zonneboiler, besloot mij op mijn vrije dag te vervelen met een verhaal dat zo saai was dat hij leek te citeren uit de gebruiksaanwijzing van het kreng, dat overigens vanaf het begin dat we hier wonen niet wilde deugen. Aangezien ik niet hou van gebruiksaanwijzingen en ik ze alleen bij hoge uitzondering en met veel tegenzin wel eens wil raadplegen, besloot ik de man bloot te stellen aan mijn weggaaptechnieken. Na vijf minuten omstandig naar adem te staan happen, gaf de man eindelijk toe aan mijn non verbale boodschap die eigenlijk kort viel samen te vatten als: “wilt u nu eindelijk eens een keer oprotten?”.
Toen hij me vroeg of hij nog even zijn handen mocht wassen, wees ik hem mompelend de kraan en besloot even een handdoekje voor hem te pakken, maar ik hield mijn pas in. In mijn ooghoeken zag ik hem namelijk, tot mijn schrik, met zijn linkerhand naar het giftige schuim reiken. Met een man-van-zes-miljoen achtige beweging (je weet wel, vertraagd en met geluidseffecten) sprong ik naar hem toe. NOOOOOOOO!!!!! ,schreeuwde ik dramatisch.
Geschrokken trok de monteur zijn hand terug. Ik wees hem op de achterkant van het groene flesje. “Kijk eens”, zei ik. “U houd toch zo van gebruiksaanwijzingen? Na gebruik van dit schuim zorgvuldig de handen wassen, staat er hier. Dus dit is geenszins geschikt om het vuil van uw handen te wassen” Mopperend zette ik het flesje maar in het keukenkastje, want het aanrecht was klaarblijkelijk geen veilige plek voor dit afwasproduct.

2 Comments:

  • En waarmee worden de handen dan (wel) gewassen in Huize Leguijt? Toch niet met een middeltje dat weekmakers bevat, hè?
    (is niet goed voor het zorgvuldig gekweekte, stoere eelt nl.)

    By Anonymous Anoniem, at 05 maart, 2006  

  • Hahahahahahaha, wat een gave schrijfstijl.

    En zo herkenbaar!!!!

    By Anonymous Anoniem, at 08 maart, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader