woensdag, maart 01, 2006

Eerlijk product

Van Oorschot en Van Rossum lusten ze ook“Bestaat er nog wel een eerlijk product?”, denk ik als ik naar mijn tube tandpasta kijk. Natural whitening staat er op, maar ondanks het feit dat ik hier vaak mijn tanden mee poets, is het me nog nooit opgevallen dat mijn tanden er witter van worden. Hetzelfde met dat afwasmiddel dat belooft nog geconcentreerder te zijn als voorheen. Kan ik daar nu meer borden mee wassen als vroeger? Dat vereist bijna een wetenschappelijke aanpak en ik ken eigenlijk niemand die nu opeens maar een half theelepeltje afwasmiddel gebruikt.
We worden dus hoog waarschijnlijk genept waar we bij staan. Gisteren zag ik een reclamespotje voor een of ander doucheproduct waar “olive-milk” in zat. Wat is in vredesnaam olijvenmelk? Melk van koeien die stelselmatig worden gevoed met emmers afgekeurde olijven? Is er (buiten het tv-programma “de Keuringsdienst van Waarde) eigenlijk wel iemand die deze onzin controleert? Ik weet bijna zeker dat er ergens binnen de Amsterdamse grachtengordel een café is waar elke vrijdag een aantal reclamejongens bij elkaar komt om tegen elkaar op te scheppen over wat ze de argeloze consument nu weer straffeloos door de strot hebben kunnen duwen. “Olijven melk, hoe kom je er op? Hahaha. Significant leuker dan het TAED systeem dat we vorig jaar voor dat waspoedermerk bedacht hebben!”
Gisteren, toen mijn collega E. het kantoor in kwam wandelen met een pak roze koeken, realiseerde ik me dat er toch nog eerlijke producten bestaan. Deze geglazuurde sjoelschijven, waar de zoetigheid vanaf spat, draaien je tenminste geen rad voor de ogen. Je weet dat het zo zoet gaat worden dat het glazuur van je kiezen spat. Niemand zal bij het zien van deze koek twijfelen of hij na het eten van zo’n roze jongen wel genoeg suiker heeft binnen gehad.
Tevreden werkte ik er dan ook twee naar binnen. Alsof het nog steeds eetdag was.

6 Comments:

  • Heerlijk roze koeken. Het glazuur spat inderdaad van je tanden!!! Maar eerlijk is eerlijk slecht is lekker.

    By Blogger Petra, at 01 maart, 2006  

  • Tofu naturel heet voortaan Tofu original, en vooral het Engelse original vind ik weerzinwekkend.

    By Blogger woordenaar, at 02 maart, 2006  

  • Ik ben benieuwd wanneer de naam Tofu zèlf aangepakt wordt, maar vooralsnog kunnen ze er nog niet veel mee.

    Significant leuk stukje bijdeweg!
    Krijg warempel zin in roze koek...als dat geen PR is ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 02 maart, 2006  

  • doodmoe word ik van de whitening powers en andere slogans en marketing bla bla waar geen hond warm van wordt. Doe mij ook maar een roze koek of anders een gangmaker!

    By Blogger justathought, at 02 maart, 2006  

  • Als je nou veel roze koeken eet, zie je dan alles ook door een roze bril ?

    By Blogger Pino-2008, at 02 maart, 2006  

  • Ik denk het wel Takietaak.
    Zoals waarschijnlijk velen met mij at ik in de pauze op de middelbare school een roze koek. En ik zag rond mijn 15e jaar alles door een roze bril. Volgens mij is er inderdaad een verband.

    By Blogger Nessie, at 02 maart, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader