zaterdag, maart 11, 2006

Vriend!

Deze vriendschap is vooral gebaseerd op geldToen ik mezelf een paar weken geleden dwong om de premies van de verschillende zorgverzekeraars met elkaar te vergelijken en gefrustreerd moest vaststellen dat dit onbegonnen werk was, kon ik niet anders doen dan dhr. Hoogervoorst en zijn trawanten een verschrikkelijke schurft toe wensen. De behandeling met dure zalf zou zeker ten koste gaan van hun no-claim en de uitdrukking “boontje komt om zijn loontje” zou nog jaren lang geassocieerd worden met deze geplaagde bewindspersoon en zijn lakeien.
Maar toen ik mijn salarisstrookje laatst eens bekeek en er achter kwam dat, mede door een goede collectiviteits-deal van mijn werkgever met de verzekeraar, ik eigenlijk geeneens zoveel duurder uit was, begon ik de positieve kanten van het nieuwe zorgverzekerings stelsel toch wat meer in te zien. Afgelopen week toen ik te horen kreeg dat ik 240 euro “no claim” terug gestort zou krijgen op mijn bankrekening, brak het zonnetje helemaal door. Die Hoogervoorst is mijn nieuwe vriend! Voor zolang het duurt natuurlijk. Als ik volgend jaar mijn no-claim eens een keer niet terug gestort krijg en de verzekeraars massaal hun premie omhoog gooien, hoop ik alsnog dat hij een keer goed aan de diarree raakt.

5 Comments:

  • Het viel mij ook wel mee in januari al, maar ik durfde er niks over te zeggen...dacht dat ik de enige was...

    By Anonymous Anoniem, at 11 maart, 2006  

  • Ik ben er gewoon 70 euro netto per maand op achteruit gegaan, en dan roept de lokale CDA wethouder in het kader armoede bestrijding nog zo leuk: "wat je niet hebt moet je niet uitgeven"
    Ik wens die Hoogervorst een pijnlijke en langzame dood, en doe die wethouder dat ook maar.

    By Blogger woordenaar, at 12 maart, 2006  

  • Ai, nu begrijp ik wat je bedoelt met "Woordenaar" ;-)

    By Blogger ary, at 12 maart, 2006  

  • Ik mag niet klagen. Ook ik krijg ondanks aardig wat therapieën een aardige som geld terug. Bovendien krijg ik zoveel tegemoetkomingen en extra'tjes (denk aan meer studie-financiering), dat ik uiteindelijk minder betaal in het nieuwe zorgstelsel dan ik voorheen deed. Hoera!

    By Anonymous Anoniem, at 12 maart, 2006  

  • Eh, vind je het erg, dat ik even twijfel met de opmerking: jouw vriend is ook mijn vriend?

    By Anonymous Anoniem, at 13 maart, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader