maandag, maart 13, 2006

Bad pizza!

Vergeet u uw gebit niet in te doen?Nakker kwam vanmiddag naast mijn bureau staan en citeerde uit de losse pols even uit de werken van Woody Allen: “Pizza is just like sex, even if its bad, its still pretty good.”
Nu ben ik het daar normaliter eigenlijk wel mee eens maar afgelopen zaterdag lag dat even anders.
Om de feestvreugde van de finale van Idols enige luister bij te zetten had K. namelijk het lumineuze idee opgevat om maar weer eens pizza te bestellen. Aangezien dat betekende dat ik die avond dan ook niet hoefde te koken, stemde ik daar snel mee in. Tevreden lag ik dan ook op de bank te wachten, thinking about my doorbell and when he was going to ring it en dat duurde niet lang. Na een krappe drie kwartier klonk de bel en enthousiast sprong ik op, even vergetend dat de 40 zich ook lichamelijk steeds nadrukkelijker aandient. Een venijnig stekende pijn in mijn nek dwong me direct weer terug in een soort banaanhouding. Krom voorover gebogen en met m'n hand op mijn nek strompelde ik naar de voordeur en deed hem open. “Hier is je pizza opa!” zei de pizzakoerier vrolijk en ondanks de flauwe grap rondde ik het verschuldigde bedrag toch maar naar boven af. Met de pizzaboy moet je geen ruzie hebben, voor hetzelfde geld spuugt hij de volgende keer eerste even op je pizza, voordat hij hem aflevert.
Nadat ik de deur weer dichtdeed strompelde ik zo snel mogelijk terug naar de bank en nam me voor om mijn pizza niet laten te verpesten door deze onverwachte nekpijn. Krom voorover gebogen, bijna met mijn neus in de pizzadoos, nam ik enthousiast een hap van mijn pizzapunt en beet daarbij met volle kracht op de binnenkant onderlip. Hoe ik het voor elkaar kreeg weet ik niet, maar het effect was spectaculair. In plaats van een pizza, leek het alsof ik als een ware graaf van Dracula een maagdelijk vrouwenhalsje te grazen had genomen. Het bloed droop daarbij in dikke druppels van mijn onderlip en heftig schreeuwend (ik weet het, ik ben nogal een aansteller) strompelde ik krom en bloedend naar de keuken voor een stuk keukenpapier.
Soms zit het mee, soms zit het tegen.

7 Comments:

  • Dus in vogelvlucht doorstond jij al twee van de Quattro Stagione ?

    Arme jij, moest je ook nog in bananenhouding Idols kijken. Ik hoop dat de nacht rustig verlopen is. Gelukkig is Idols voorbij, kan je next time je partner trakteren op een pizza-a-la-carte !

    By Blogger Pino-2008, at 13 maart, 2006  

  • Eet jij altijd alleen of hoefde K. geen pizza en ging ze toch koken.

    By Anonymous Anoniem, at 13 maart, 2006  

  • Verrek, pizza, daar eet ik altijd mijn vingers bij op!

    By Anonymous Anoniem, at 13 maart, 2006  

  • Moet die pizza nou echt de schuld krijgen van jouw onhandigheid?

    By Anonymous Anoniem, at 14 maart, 2006  

  • Ik heb er een heel beeld bij gevormd... over-enthousiasme wil wel eens tegen je gaan werken ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 14 maart, 2006  

  • Noteert: "nooit meer pizza bestellen"

    By Blogger Petra, at 15 maart, 2006  

  • die excellent die de ah nu in de aanbieding heeft (4 eurootjes) zijn veel lekkerder dan de bezorg!

    en niks geen 'leuke opmerkingen' erbij!

    (lip al geheeld?)

    By Blogger Zeppo, at 17 maart, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader