zaterdag, december 24, 2005

Morieljes

daar gaat mijn kerstbonusGisteren zaten K. en ik met de “Allerhande” op onze schoot ideeën op te doen voor het kerstmaal. Eenvoudig was dat niet. K. houdt namelijk niet van vis. Ze probeert het af en toe, maar moet dan altijd weer concluderen dat ze niet van vis houdt die “naar vis ruikt”. Bijna elke vis ruikt naar zichzelf, behalve verse tonijn.(volgens K. dan). Daarvoor wordt er dus af en toe nog een uitzondering gemaakt.
Mocht er dus ooit nog eens een keer reukloze vis uitgevonden worden, dan wordt het uitkiezen van een recept voor het kerstmenu een stuk makkelijker. Dan valt tenminste niet meteen de helft af.
Na enig over en weer gekibbel, kozen we onder anderen voor de lintpasta met roomsaus en morieljes. De morielje is waarschijnlijk een vrij zeldzame paddestoel, die net als truffels door getrainde varkens opgespoord moet worden, want bij het aanschaffen van een doosje van deze gedroogde paddo’s gaf het kassa schermpje € 8,90 aan!
We hadden dus net het paddestoelen equivalent van goud gekocht. Met elke hap pasta glijdt er straks een euro aan kerstvoedsel door mijn slokdarm.
Dat moet dus wel erg lekkere pasta worden!

4 Comments:

  • ik ben benieuwd!

    By Blogger Zeppo, at 25 december, 2005  

  • Vissticks !

    Geheel reukloos !

    By Anonymous Anoniem, at 26 december, 2005  

  • Oh, oh, oh. Ik zie het al. Nog altijd niet mijn culinaire log ontdekt. Dan heb je al die poespas niet nodig !

    By Anonymous Anoniem, at 27 december, 2005  

  • Ik ben er een keer langsgesurft. Maar ik krijg mijn culinaire ingevingen pas op het laatste moment, als het echt moet. Tijd om veel voorstudie te doen is er dan niet meer. Zo word je dus de Allerhande ingezogen.

    By Blogger ary, at 27 december, 2005  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader