zaterdag, december 24, 2005

Film van de week

maakt zelf vervelende rock/folkAi! Staat ie er nog steeds? The Virgin Suicides, in mijn filmrubriekje? Deze film was een paar weken geleden al op t.v., maar siert nog steeds de rechterkolom van mijn weblog.
Maar even een nieuwe plaatsen dus. De dubbeldikke VPRO gids staat deze week volgepropt met kerstfilms. Om even in de sfeer te komen vind ik het altijd wel leuk om een paar van die tranentrekkers te bekijken, maar ik zal ze natuurlijk niet aanbevelen. Buiten de kersttijd vervalt de waarde van dit soort films namelijk nogal en veroorzaken ze in het beste geval een vaag misselijk gevoel ik de maagstreek.
Daarom ga ik dit keer voor High Fidelity. Een film van Stephen Frears naar het boek van Nick Hornby. Ook niet echt een schrijver waarvan boekrecensenten juichend op de banken gaan staan, maar ze lezen lekker weg. Zeg nou zelf.
Daarbij gaan ze vaak over onderwerpen (voetbal, muziek, vrouwen) die de doorsnee dertig-plus man wel aanspreken.
De verfilmingen van zijn boeken zijn meestal ook goed te pruimen, zoals bijvoorbeeld “About a Boy”; dat bijna zo leuk is als het boek.
“High Fidelity” is alleen al het zien waard, door de hilarische bijrol van Jack Black. Daarbij gaat het over dertigers die helemaal gek zijn van rockmuziek en die elkaar constant lastig vallen met hun “best of” lijstjes.

Runner up was deze week “Catch me if you can”, met de best vormgegeven openingscredits ooit.

1 Comments:

  • ik ben het met je eens, hifi is te gek evenals Jack Black!

    By Anonymous Anoniem, at 01 januari, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader