woensdag, oktober 19, 2005

American splendor

Twintig euro is veel voor een DVD. Maar als je de betreffende film nergens kan huren kan mijn nieuwsgierigheid me af en toe parten gaan spelen. Zo stond de film “American Splendor” al wekenlang bij Plato, voor de eigenlijk niet zo schappelijke prijs van 20 euro. Met het argument “Als we allebei naar de film gaan zijn we het ook al bijna kwijt” probeerde K. me af en toe te verleiden om deze film aan te schaffen. Bij overdreven uitgaven als deze is onze stilzwijgende afspraak namelijk dat we het er allebei mee eens moeten zijn om ons zuurverdiende geld over de balk te smijten. Vandaag zag ik tijdens een bezoek aan Plato in mijn middagpauze, dat ze daar zo vriendelijk waren geweest om dezelfde DVD opeens voor een tientje aan te bieden. Daarmee haalden ze deze twijfelaar uiteindelijk toch over de streep en werd er zonder blikken of blozen een exemplaar aangeschaft.
Ben benieuwd hoe Paul Giamatti het er in deze film vanaf brengt. Ik verwacht eigenlijk een film van dezelfde klasse als Ghost World, wat ook een verfilming was van “graphic novel”. Ben benieuwd!


 

 Subscribe in a reader