vrijdag, juni 24, 2005

Kabel afpakker

Ik had het laatst met Bee over lezen. Over het feit dat ik daar amper nog aan toe kom en dat ik me vooral vermaak met stapels tijdschriften. Eigenlijk zou het wel weer eens leuk zijn om een nieuw boek te kopen en dat lekker in onze nieuwe tuin te gaan lezen. In een van mijn tijdschriften zag ik al een advertentie staan voor het nieuwe boek van Nick Hornby en Vrij Nederland had twee weken geleden een bijlage in het kader van “de maand van spannende boek”. Daarin werden alle nieuw uitgekomen thrillers besproken en voorzien van een sterren beoordeling (1 ster: waardeloos, 5 sterren: een meesterwerk.)
Om mij nog even wat verder over de streep te trekken werd ons vanavond een vervelende poets gebakken. TV Home Digitaal, onze leverancier van de door K. veel bekeken kanalen “E entertainment” en CNBC Europe (waar avond aan avond de kunsten van Conan O’Bryan zijn te bewonderen) besloot ons vandaag maar eens even af te sluiten van hun overdaad aan t.v. kanalen. De reden daarvan was er een die ik nu nog moeilijk te doorgronden vind. Klaarblijkelijk stond ons abonnement nog steeds op ons oude adres. Iets wat voor mij moeilijk te geloven is, want ik zou toch zweren dat ik ze ons nieuwe adres heb doorgegeven en krijgen wij ook niet regelmatig post van TV Home?
Omdat de nieuwe bewoner op ons oude adres deze week besloten heeft om ook een abonnement te nemen op deze digitale kanalen aanbieder, besloot men bij TV Home maar om ons af te sluiten. Twee abonnementen op 1 adres kan natuurlijk niet. Tevens stond ons nieuwe adres nog niet in hun administratie, dus opnieuw aansluiten was er niet bij. We kunnen hier dus makkelijk het digitale signaal doorkrijgen, maar ons inschrijven lukt hen niet. Met mijn boerenverstand lijkt dat gedeelte van het managen van een kabelaanbieder nog het makkelijkste; het aanleggen van een deugdelijke administratie. Signaal doorgeven aan een paar duizend nieuwe huizen lijkt mij daarentegen nogal een klus.
Enige wat mij nu nog restte was: “klagen”. Dat is trouwens een van K’s sterkste impulsen; mij opdracht geven om te klagen. "Je moet klagen!" was dan ook een van haar eerste Nederlands zinnetjes. Iets wat ik vervolgens dan mag doen in geval van: "geen ketchup bij de patat", "te weinig graszoden geleverd" en ik dit geval "geen digitale kabel meer.
Online vond ik een geprefabriceerd formulier waarop ik mijn grieven kwijt kon. Dit formulier wordt straks bij de kabelboer uitgeprint, voorzien van een standaard reactie en vervolgens in het vierkante archief gekieperd, waarop wij minstens een half jaar van digitale televisie verstoken zullen zijn.
Wat anders blijft er dan over als lezen? Vanaf nu aan zal Waanders mijn geld incasseren. Bij TV Home Digitaal hebben ze daar waarschijnlijk al genoeg van.


 

 Subscribe in a reader