zondag, mei 01, 2005

Radio

Eindelijk is-ie er dan. De eerste zomerdag van het jaar. Het duurt nog minstens anderhalve maand dat het echt zomer is, maar met deze temperatuur en de geur van zonnebrand zou ze bijna zweren dat het al half Juli is.
We hebben ons vandaag goed voorbereid. We zijn uitgerukt met groot materieel. De nieuwe ligstoelen van Leen Bakker (!) en de gisteren aangeschafte parasol moesten er voor zorgen dat ik niet na een half uur verveeld zou afhaken voor een dutje op de bank.
En nu, drie uur later, kan ik gerust vaststellen dat al de moeite die we in onze tuin hebben gestopt, zeker niet voor niets is geweest. Deze tuin is een perfecte plaats geworden om op je rug van de zon te genieten en te mijmeren over van alles en nog wat.
Languit op mijn zonnebed luister ik wat naar de radio. Het valt niet mee om een goed radiostation te vinden. De kabel biedt ons de keuze uit tientallen verschillende kanalen, maar de meeste draaien het bekende lijstje hits, of uitgekauwde arbeidsvitaminen, goed voor op het werk, als je niet teveel afgeleid wil worden door de radio. Maar niet voor thuis, want daar wil ik af en toe gewoon naar de muziek luisteren en verrast worden door liedjes die ik niet ken. Dat schijnt toch nauwelijks te gebeuren als je naar de radio luistert. De radio bleef hier vanmiddag staan op Kink FM. Die heeft ook wel een playlist, maar de liedjes die daarop staan ken ik nog niet allemaal. Vervelend toch hoe radio zich heeft ontwikkeld. Eigenlijk is het een grote reclamefolder met plaatjes, waarvan de platenmaatschappijen graag willen hebben dat je ze koopt. En als die reclamefolders nou nog wat van elkaar verschilden, dan was het nog wat. Het verschilt evenveel als de folders van De Trekpleister, Kruidvat en de D.A.. Ze proberen allemaal dezelfde merken te verkopen. Waarom is er geen radiostation zonder playlist, maar met makers die elke dag hun eigen favoriete liedjes draaien? Ik doe hier alvast een open sollicitatie voor als er iemand op het idee komt om dit te doen. Het lijkt me fantastisch om naar een radiostation te luisteren, dat constant liedjes draait die ik niet ken, zodat ik telkens weer verrast wordt en niet halverwege in slaap val. Een radiostation met d.j.’s die inplaats van de hit nou eens die andere song van de c.d. draaien die eigenlijk veel mooier is, maar waarvan de platenmaatschappij niet wil dat die gedraaid wordt, omdat-ie niet commercieel genoeg is.
Ze kunnen een man op de maan zetten, maar interessante radio maken wil maar niet lukken.

3 Comments:

  • Bij ons in de achtertuin worden we steeds verrast door een ander liedje...het stadium van dronkenschap van buurman A. bepaalt de hoeveelheid liedjes, het humeur de verstaanbaarheid (of was t nu andersom?)

    By Anonymous Anoniem, at 02 mei, 2005  

  • Thank you!
    [url=http://vuhnikhz.com/njzl/mumn.html]My homepage[/url] | [url=http://jwinbtdb.com/ncrh/crzo.html]Cool site[/url]

    By Anonymous Anoniem, at 14 september, 2006  

  • Well done!
    http://vuhnikhz.com/njzl/mumn.html | http://oiavetag.com/natn/qmhr.html

    By Anonymous Anoniem, at 14 september, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader