woensdag, mei 25, 2005

Flippo's deel 4 (of was het 5?)

Terwijl de flippo van de buren haar charmeoffensief voortzet door me stelselmatig van het werk te houden bij de aanleg van de voortuin teistert de rest van de schoolgaande jeugd ons prille wijkje door overal sporen van vandalisme achter te laten.
Vorige week was er een groepje creatief bezig geweest met straatkrijt. De hele straat stond volgekalkt met uitingen van frustratie over hun prille Vinex-leventje. “Ku1”, “Klootsak” en “Pokejonk!” stond er op de stoep te lezen en zorgde bij het uitrijden van de steeg voor een opbeurend begin van de dag. Verder stonden er instructies aangegeven voor iets dat waarschijnlijk een speurtocht was geweest. “Ga hier naar links” en “Pluk hier 5 bloemen” bij een pot net geplantte Kaapse Violen.
Toen ik s’avonds weer terug de wijk inreed zag ik een groepje jeugdig geteisem bezig met het stelselmatig omvergooien van de net geleegde clicco’s. Toen ze me zagen renden ze hard lachend de hoek om. Waar gaat het naar toe met de Vinex jeugd, dacht ik nog. De kinderen in Holterbroek zijn lammetjes vergeleken met dit adderengebroed. De boze buurman Bolderbast kwam vervolgens helemaal in me naar boven toen ik mijn vers APK gekeurde Clio zwaar bekrast aantrof. Het huilen stond me nader dan het lachen. Ik ging bijna weer verlangen naar mijn oude vertrouwde criminele wijk, waar ze je auto misschien wel proberen te stelen, maar waar ze in ieder geval respect hebben voor je laklaag.

4 Comments:

  • Huh? Weet je zeker dat je Clio niet inde Westercluft stond? Wij hebben wat dat betreft een aantal aardige 'kampioensflippo's hier wonen!!!
    (GRRRRRRRRRRRRRRR)

    By Anonymous Anoniem, at 25 mei, 2005  

  • Neem dan Wapenveld. Een van de eerste dagen lag een boeketje geplukte bloemen op de auto. Je komt terug en je eerste reactie is, wat is er kapot gegaan. Maar nee het was een welkom van de buurjongen en buurmeisjes. Een aantal weken later een bal in de achtertuin, de bel gaat met schaamrood op de kaken wordt verteld dat per ongeluk de bal in de tuin is gekomen. Het is hier echt ongelooflijk. Er staan hier nog wat huizen te koop dus....

    By Anonymous Anoniem, at 25 mei, 2005  

  • Misschien wel een aardig idee, verhuizen naar Wapenveld.
    Lekker dicht bij het bos ook. Makkelijk met het mountainbiken.
    Maar ik moet er nog maar eens een nachtje over slapen.

    By Blogger ary, at 25 mei, 2005  

  • Als je een nieuwe auto had moest je hem nog laten spuiten ook !
    kassa! tjing tjing !

    By Anonymous Anoniem, at 26 mei, 2005  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader