dinsdag, juli 24, 2007

Dit bericht bevat geen spoilers

De invloed van J.K.Rowling reikte ver dit weekend. Deze voormalige huisvrouw, die ooit het onzalige idee opvatte om aan haar armoedige bestaan te ontsnappen door een zeer populaire kinderboekenserie te gaan schrijven, zorgde ervoor dat ik zaterdagochtend al om half negen op de fiets zat om, samen met K. het fel begeerde zevende deel te bemachtigen.
Niet erg natuurlijk, maar eigenlijk had ik zaterdagochtend wel wat beters te doen. (Ik kan even niet zo gauw bedenken wat, want meestal lanterfanter ik dan wat rond in mijn badjas, computer wat of kijk naar iets stoms op MTV).
Niet alleen de zaterdagochtend werd door de bebrilde tovenaarsleerling op een negatieve manier beïnvloed, maar ook de rest van het weekend draaide om zijn avonturen. K. moest en zou het boek in twee dagen uitlezen. De belangrijkste reden daarvan was dat ze erg graag wilde weten hoe het zou aflopen met Harry. Het gerucht ging namelijk dat er doden zouden vallen. Zou hij het vege lijf dus weten te redden of niet?
Mij kon het allemaal niet veel schelen. Wat al wel snel duidelijk werd was dat ik mezelf zou moeten vermaken totdat de laatste pagina van de dikke pil zou zijn bereikt. Voor een weekend lang was ik Harry Potter weduwnaar.
Vervelend voor mij maar leuk voor K. zou je zeggen, maar zoals ik al eerder heb uitgelegd; niets is alleen maar leuk. De “spoiler paranoia” die zich van K. meester had gemaakt, was duidelijk een van de mindere kanten. “Ik ga niet mee naar binnen hoor”, zei K. bijvoorbeeld toen we voor de boekenwinkel stonden, bang dat ze was voor fans die in de boekhandel misschien het eind zouden verraden. Terug thuis was vooral het internet taboe. Wat er met Harry zou gebeuren was namelijk geen geheim meer. Het plot was vogelvrij verklaard en met het uitkomen van het boek zou de ontknoping zomaar ergens op kunnen duiken. Dus nam K. plaats op het schommelbankje in de tuin. Ver weg van alle mogelijke spoilers.
Nadat het boek was uitgelezen, leek de rust weer gekeerd. Tenminste, dat dacht ik, maar helaas was het spoiler gevaar nog niet geweken. Bij het CNN debat tussen de Democratische kandidaten voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen had kandidaat Hilary een hilarische persiflage gemaakt op de finale van onze favoriete tv-serie “the Sopranos”.
Kunnen we weer een week niet internetten.

Labels: ,

3 Comments:

  • Ik verlang naar een tijd zonder spoilers. Echt waar.

    By Anonymous Anoniem, at 26 juli, 2007  

  • i love to spoil.
    Vooral zondag's "per ongeluk " zeggen : goed he van Ajax.
    Liefst als ze verloren hebben.

    By Anonymous Anoniem, at 27 juli, 2007  

  • Het is een bizar iets, dat Harry Potter. Meerdere vakantiedagen zijn door mijn Husbee gevuld met het lezen (en herlezen) van dit zevende deel. Gelukkig was er meer familie aanwezig, zodat ik me geen Potterweduwe hoefde te voelen, maar gewoon met Broer kon gaan wandelen (oid) ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 05 augustus, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader