vrijdag, juli 13, 2007

Ravitaillering

Bij de klanken van Radio Tour de France op mijn werk moet ik onwillekeurig terug denken aan al die keren dat ik in de zomervakantie ergens op een strand of aan een plas ingespannen naar een radiootje lag te luisteren, benieuwd of er weer een landgenoot zou winnen. Vooral als de toeterende trompet tune de apotheose inzette en het opgewonden commentaar afgewisseld werd met het geluid van de gebroeders Brouwer (of welke koperblazers dan ook) ging mijn hart sneller kloppen.
Ook waren dit de enige weken in het jaar dat je vrijwillig naar Franse chansons luisterde en woorden als “ravitaillering” hoorde langskomen. Prachtig vond ik het en vind ik het eigenlijk nog steeds, hoewel het wielrennen zelf me elk jaar wat minder gaat boeien.
Vandaag vertelde de commentator wat een moeilijke onderneming die ravitaillering eigenlijk is. Een soort chaotisch punt in de koers. Renners moeten oppassen dat ze elkaar niet in de wielen rijden en sommigen grijpen zelfs mis en laten het tasje met brood en banaan (?) al vloekend op het hete asfalt vallen.
Iets wat mij vorige week gelukkig niet overkwam. Op de fiets naar mijn werk werd ook ik namelijk geravitailleerd. Volkomen onverwacht zelfs. Vanaf een afstandje zag ik de soigneur al staan, naast zijn auto in de berm. Niet met een lunchpakketje, maar met een krant. Deze krant.
Als een volleerde renner greep ik hem uit de lucht en bedankte de man voor de moeite.
Misschien dat er de volgende keer ook een mannetje met een beker warme koffie kan staan?
Een betere start van de dag kan ik me niet voorstellen.

Labels:

5 Comments:

  • Chapeau!

    By Anonymous Anoniem, at 13 juli, 2007  

  • Ik ben niet zo van dat fietsgebeuren. Mijn schoonvader is morgen jarig en dan zit ie gewoon te kijken al zit het huis vol visite.

    By Anonymous Anoniem, at 14 juli, 2007  

  • warme koffie??? past een kopje thee niet beter bij je?! :P haha

    By Anonymous Anoniem, at 14 juli, 2007  

  • Hmmm..volgende keer een betere krant zou ook heel aardig zijn. Wat een baggerbloep zeg, die DAG.

    (Maar ravitaillering is natuurlijk ook wel weer van het soort gegeven paard enzo...ook weer zo, geef ik dan toch maar - zij het schoorvoetend- toe)

    By Anonymous Anoniem, at 14 juli, 2007  

  • Waar staat de soigneur nu? Laatst stond hij nog op mijn fietsroute.

    By Anonymous Anoniem, at 15 juli, 2007  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader