zaterdag, december 02, 2006

Dorito Beach

Het eind van het jaar blijkt moeilijk door te komen zonder enige kilo’s aan te komen. Zeg maar eens “nee” tegen een gigantische kalkoen op je bord met Thanksgiving. Dagen na deze Amerikaanse feestdag zijn we nog steeds bezig de resten kalkoen en mashed potatoes met kaas en spek weg te werken. Daarbij moest mijn verjaardag enkele dagen geleden, ook nog even in een restaurant gevierd worden waar ze warme appeltaart met ijs en slagroom in een bierpul serveerden. Samen met de carpaccio en de rode mul zorgde die ervoor dat mijn maagwand gevaarlijk werd opgerekt . Wel handig op een bepaalde manier, want gisteren moesten we weer uit eten. Met “we” bedoel ik dan mijn collega’s van de afdeling Inkoop en ik. Gezamenlijk werkten we met een man of 15 voor 500 euro voedsel naar binnen. Daar kan een heel Afrikaans dorp een jaar van eten! Niet zo vreemd dus dat mijn broeken de afgelopen dagen wat strakker leken te zitten.
Daarom breekt nu de tijd van matiging weer aan. Voor de komende week hebben K. en ik een aantal magere maaltijden gepland die voornamelijk bestaan uit groenten en soep, in de hoop dat de overtollige kilo’s er dan vanzelf weer af gaan.
Dat wordt dus nog even afkicken. We gaan “cold turkey”, om nog maar even in het Thanksgiving jargon te blijven spreken. S’Nachts droom ik dan waarschijnlijk van emmers Ben&Jerry die ik niet mag eten en K. luilekkerland droom ziet er waarschijnlijk zo uit.

4 Comments:

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader