woensdag, oktober 05, 2005

Amsterdam

“Bij mij draait tenminste niet alles om de t.v.”, zegt K. af en toe stoer. Deze zomer kwam dit zinnetje helemaal vaak langs, vooral na een dag hard werken, als zij graag op ons tuinmeubilair wilde neerploffen en ik liever binnen op de bank, bij voorkeur met de t.v. aan. Buitenzitten is K's grote hobby en bankliggen de mijne. Een half uurtje iets doms kijken, bij voorkeur een sitcom, zorgt dat mijn brein na al de dagelijkse vermoeienissen weer even ge-reset wordt.
Nu kijken we misschien inderdaad wel eens teveel t.v., hoewel dat weer suggereert dat teveel t.v. kijken een soort van taboe is en dat vind ik weer wat overdreven. Als ik graag een avond voor de t.v. wil hangen moet dat kunnen. Toch gaat het af en toe vervelen en wil je wat anders.
Om dat zeurende stemmetje van mijn superego het zwijgen op te leggen, vatte ik het plan op om wat meer te gaan lezen. De serie boeken van bekroonde Europese schrijvers, die de Volkskrant samen met de uitgeverij Meulenhof uitgeeft, leek daarvoor een perfecte aanleiding. Met een bon uit de Volkskrant kost 1 exemplaar uit de tiendelige serie maar acht euro. Geen geld voor zo’n mooi ingebonden boekje. Inmiddels heb ik het eerste deel: “Amsterdam” van Ian McEwan in een avond uitgelezen en het beviel me prima. Leuk om na lichtgewichten als Nick Hornby en diverse thrillerschrijvers weer eens wat anders te lezen.
Ben benieuwd wat me volgende week te wachten staat.

1 Comments:

  • Hmmm..een avondje TV kijken en lekker verplauderen, weet je dat ik daar erg vaak reikhalzend naar uitkijk...?
    Vervolgens val ik na een half uur in slaap.
    En da's nou weer zuur.
    (Doe ik overigens ook als ik een boek lees, dus of het aan die TV-programma's ligt?)

    By Anonymous Anoniem, at 07 oktober, 2005  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader