zondag, oktober 02, 2005

Vanilla Sky

De Spaanse regisseur Alejandro Amenabar maakte in 1997 de verbluffende film Abre Los Ojos, over vrouwenversierder Cesar die op een bepaald moment echt verliefd wordt op een van zijn veroveringen. Zijn ex laat, als gevolg van blinde jalousie, zijn auto, waar ze op dat moment beiden in zitten, tegen een boom aan knallen. Het begin van een uiterst originele film met onverwachte wendingen en het karakter van een nachtmerrie.
In 2001 maakte Cameron Crowe er een remake van. Veel mensen (waaronder K.) vinden deze remake zelfs beter als het origineel, maar daar ben ik zelf niet zo zeker van. De belangrijkste reden daarvoor is voor mij is dat ik niet zo’n fan ben van Tom Cruise. Maar verder is deze film van grote klasse en hij zal je, na het zien ervan, nog lang bijblijven.

2 Comments:

  • Maar wel met een titelsong van Paul McCartney. Leuk gegeven is overigens, maar dat wist je ongetwijfeld al, dat Penelope Cruz in zowel het origineel als de remake dezelfde rol speelt.

    Mijn voorkeur gaat uit naar Abre los Ojos geloof ik.

    By Anonymous Anoniem, at 12 oktober, 2005  

  • Was ik al bijna vergeten.

    By Blogger ary, at 14 oktober, 2005  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader