zaterdag, oktober 01, 2005

Tekstballon

Mijn proefabonnement op de NRC heeft me niet kunnen overhalen tot de aanschaf van een jaarabonnement. Verre van dat. In de eerste plaats had de NRC in mijn nieuwbouwwijk nog geen vaste bezorger kunnen vinden, zodat de krant altijd een dag te laat met de post mee kwam. Netjes in een plasticje, dat wel, maar oud nieuws kan je eigenlijk net zo goed in het plasticje laten zitten. Dat is dan ook wat er na een weekje gebeurde. Ik nam niet eens meer de moeite om de krant open te slaan. Daarbij kwam ook nog eens dat het maandelijkse magazine, waar Bee een paar maand geleden, toen ik bij haar op visite was, nog hoog over op gaf, mijn brievenbus niet bereikte. Volgens de klantenservice van de NRC was dat de schuld van de TPG, dus werd er gemakshalve maar geen nieuw exemplaar nagestuurd, ondanks mijn “boze” mailtje terug, dat ik dat maar erg slechte service vond.
Daarom blijven we maar gewoon de Volkskrant kopen op zaterdag. Hun progressieve inslag bevalt me altijd wel en daarbij vind ik, zoals al eerder gezegd, hun magazine op zaterdag altijd erg leuk. In hun rubriek “Ga naar” zoekt internetjournalist Francisco van Jole altijd een paar interessante sites bij elkaar. Dit keer een erg grappige link naar de site van de New Yorkse ontwerper Ji Lee, die vijftigduizend blanco tekstballonnetjes liet drukken en die “all over town” op reclameposters plakte. Later nam hij foto’s van wat zijn stadsgenoten in die ballonnetjes hadden gekalkt. Dat illustreert maar weer dat de beste ideeën altijd zo simpel zijn.


 

 Subscribe in a reader