woensdag, januari 11, 2006

Nagekomen berichten

Balansdag

Ben and Jerry: come on down!Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden, van al die lifestyle tips van de overheid. Moesten we vorig jaar allemaal onze rijstijl aanpassen en was het opeens “tiet veur t’nije rieden”, nu moeten we opeens een "balansdag" houden, als we de dag ervoor wat te zwaar getafeld hebben.
Buiten het feit dat ik dat allemaal wat betuttelend vind, moet ik eerlijk zeggen dat ik de tips in al hun eenvoud wel doeltreffend vind. Het zijn namelijk win-win oplossingen. Ik zorg voor wat minder uitlaatgassen en spaar het milieu en tegelijkertijd levert het me keiharde euro’s op, want ik verbruik minder benzine. Hetzelfde is het geval met de balansdag; ik blijf gezond en op gewicht en tegelijkertijd geeft het me de gelegenheid om me af en toe eens goed te buiten te gaan aan de Ben & Jerry’s. Iedereen wint: de overheid (want ik blijf gezond), de economie (want ik koop dure emmers met ijs) en ikzelf (kan eindelijk weer eens zonder schuldgevoel snacken)
Ben alleen bang dat ik, na me wekenlang volgestopt te hebben met kerstbroden, kruidnoten en oliebollen, nu minstens een balansmaand nodig heb om de boel weer recht te trekken.

Pechhulp Buitenland.

Friesland is opeens niet zo boppe meerAfgelopen week voelde ik me dubbel genaaid door de verzekeringsmaatschappijen.
Buiten het feit dat ik in 2006 twee keer zoveel moet betalen voor precies dezelfde zorg als in 2005, gooit de FBTO opeens de buitenland pechhulp uit hun autoverzekeringspakket. Deze pechhulp is nu opeens ondergebracht bij de reisverzekering van deze verzekeringsmaatschappij uit Friesland. FBTO raadt me dan ook aan om een doorlopende reisverzekering bij hen af te sluiten. Die zou me 38 euro kosten. De buitenland pechhulp komt er dan bovenop en kost me nog eens 30 euro extra. Maar…..mailt de FBTO me: “we bieden u hierop wel een korting van 50%”. Met andere woorden: we naaien je, maar we proberen net te doen alsof we je een cadeautje geven.
Benieuwd wat die Friezen allemaal van plan zijn met dat extra geld van mij.

Zin van het leven

Every sperm is sacredNadat ik zo onheus behandeld was door de FBTO, was het tijd voor wat troostkopen.
De troostkoop van de dag was de Speciale Editie DVD van "The Meaning of Life"
“Echte jongens humor” zei K. en ik vermoedde dat ze liever had gehad dat ik met een andere film thuis was gekomen. Gelukkig heb een ik een paar weken geleden wat “creditpoints” verzameld door de “Sound of Music” uit te zitten. Compleet met alle extra’s
Dus helaas (voor haar) ontkomt ze dit keer niet aan de humor van het Monty Python team.
Twee uur extra’s. Maak je borst maar nat!

7 Comments:

  • 'Meaning of life' is niet alleen jongenshumor hoor!!! Tenminste, wat mij betreft niet. Ik vind hem namelijk ook geweldig!!!! En ben echt geen jongen. :-)

    By Anonymous Anoniem, at 12 januari, 2006  

  • Ten eerste sluit ik me geheel bij de vorige spreker aan!
    En om, ten tweede, enigszins in de sfeer van genoemde film te blijven: ik las de 3 nagekomen berichten en door mijn hoofd speelde / zong het automatisch:
    "And... always look on the bright side of life... *whistlewhistlewhistle*..."

    By Blogger Claudy, at 12 januari, 2006  

  • Ik kom net thuis met dezelfde DVD! Ik heb dan ook drie jongens thuis..

    By Blogger Petra, at 12 januari, 2006  

  • Ik heb hem gisteren weer gekeken, samen met K.
    Hilarisch die musical elementen er in. Vooral "every sperm is sacred"

    By Blogger ary, at 12 januari, 2006  

  • Spinvis is supergoed.. Maar dit achterhaalde Britse kijk mij eens grappig doen, gedateerde flauwekul gewouwel (met fucking lachband !) Kan ik persoonlijk niet waarderen.
    Het is not done dit niet leuk te vinden . Dit is de verklaring van de populistisch enthousiaste(haha leuk he) comments.

    By Anonymous Anoniem, at 13 januari, 2006  

  • Monty Python een lachband? Daar kan ik me nu niets van herinneren.

    By Anonymous Anoniem, at 13 januari, 2006  

  • Dan zal het wel Fawlty Towers zijn of Monty Python.. weet ik veel.
    Ben die grappenmakers gewoon zat.
    Feit is als ik 1 zo een kop zie..dan hoor ik de lachband.
    Inprenting heet dat..

    By Anonymous Anoniem, at 13 januari, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader