zondag, januari 08, 2006

Liedje van de week (wandelen met een geest)

mogen jullie al wel roken?Als ouwe lul van bijna 40 is het af en toe verleidelijk om te denken dat de beste muziek gemaakt werd in de tijd dat je zelf 20 was en open stond voor allerlei nieuwe invloeden.
Nu moet ik zeggen dat het op deze leeftijd inderdaad lijkt alsof er nooit meer wat nieuws onder de zon is. Alles is al een keer gedaan en nieuwe muziek die nu uitkomt klinkt als een herhalingsoefening, echo’s uit het verleden.
Maar natuurlijk is dat onzin. Elke generatie maakt z’n eigen muziek en als je een beetje je oren open houdt komen er bij tijd en wijle best interessante dingen voorbij. De kunst is, als je de 40 nadert, om een “open mind” te houden en niet star en gemakzuchtig te worden. Op die manier mis je namelijk veel leuke en bijzondere nieuwe muziek.
Daarom dit keer een liedje van twee Canadese meisjes. Zo jong, dat ik qua leeftijd met gemak hun vader had kunnen zijn.

2 Comments:

  • Een ouwe lul van 40? Weet je wat erg is. Als je 50 en energiek bent en te horen krijgt dat je via de Unie KBO een goedkope zorgverzekering kunt afsluiten. :-)

    By Anonymous Anoniem, at 10 januari, 2006  

  • Ik moest even "Unie KBO" googelen, voordat ik begreep dat dat een speciale ouderen polis is.
    Mijn advies voor iedereen die zich, al dan niet door offertes van verzekeringsmaatschappijen, oud begint te voelen. Zoek vrienden die minstens 10 jaar ouder dan je zijn. Werkt altijd.

    By Blogger ary, at 10 januari, 2006  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader