vrijdag, november 04, 2005

Gedachtewolkje

Mijn inspiratie doe ik dus op tijdens de afwas (zie commentaren bij het stukje van gisteren). Niet alleen tijdens de afwas dus. Daar kwam ik vandaag achter toen ik de plinten probeerde vast te maken aan de muur. Eigenlijk waren het nog geeneens de plinten, maar de vurenhouten regels, die erachter horen. Dat was al moeilijk genoeg voor mij. Daarbij vond ik het ook nog eens saai. Dus mijn gedachten dwaalden weer af naar links en rechts. De politieke begrippen links en rechts dan. Bestaat dat nog wel? Alleen de LPF en de SP vallen misschien nog als rechts en links te kwalificeren. Het gaat vandaag de dag veel meer over de tweedeling: politiek correct en niet politiek correct. Daarbij is politiek correct denken taboe geworden. Het wordt geassocieerd met achterkamertjes politiek. Dus eigenlijk is “politiek correct” nu weer “niet politiek correct” geworden. Kunt u het nog volgen? Mijn gedachten maken rare kronkels als ik me verveel. Eigenlijk ben ik zelf nogal politiek correct. Bij stukjes over collectebussen en Aziaten houd ik al mijn hart vast. Hopelijk denken mensen niet dat ik iets tegen collecterende mensen heb, of tegen Aziaten.
Politiek correct vind ik eigenlijk wel best. Het staat naar mijn mening vaker voor innerlijke beschaafdheid dan voor hypocrisie, zoals veel mensen je willen laten denken. En hoe meer innerlijke beschaving, hoe beter de maatschappij draait. Politiek correcte mensen schieten in ieder geval niet op bewindslieden. Daarbij verveelt het niet-politiek-correcte trucje me een beetje. Van mij hoeven er eigenlijk geen kleuters in lingerie reclame te maken voor een telefoonmaatschappij en die dwergen (little Bill) die nu weer overal opduiken, vinden die het spotje eigenlijk zelf wel leuk?
Pang! Met het moment dat mijn betonboor afbreekt in de muur spat ook mijn gedachtewolkje uit elkaar en besef ik me dat al die energie die ik vandaag in dit klusje heb gestopt nogal weinig rendement heeft opgeleverd. Behalve dit stukje dan, dat valt dan weer mee.

3 Comments:

  • Zachtere muren zorgen voor betere stukjes!

    By Anonymous Anoniem, at 04 november, 2005  

  • ja, bestuurders zakkenvullers vinden is bonton geloof ik...

    (moet ook nog iets om al die losse draden achter te plakken voor lies gaat kruipen, bedenk ik me nu)

    By Blogger Zeppo, at 07 november, 2005  

  • Ik heb van die mooie gootjes achter de plint lopen, waar die draden mooi achter kunnen.

    By Blogger ary, at 07 november, 2005  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader