zondag, september 11, 2005

Sitcoms

Wat ik af en toe niet begrijp bij de gestage aanwas van t.v. kanalen op de Nederlands televisie is het feit dat het allemaal zoveel meer van hetzelfde is. Zo zie ik bij Talpa weer diezelfde koppen en weer hetzelfde soort shows die ik op de andere kanalen ook zie. Af en toe heb ik geen idee of ik nou SBS, RTL of Talpa zit te kijken. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Laten we afspreken dat als er nu weer een nieuw kanaal bijkomt, dat het dan een kanaal is met een geheel eigen karakter. Een kanaal dat zich qua programma’s en qua presentatoren onderscheid van de rest. Ik pleit ook voor thema kanalen. Die heb je bijvoorbeeld al wel genoeg als je digitale televisie ontvangt. Maar toch zijn ook daar de interessante kanalen niet dicht gezaaid. Zijn er echt kijkers voor the Sailing Channel, vraag ik me wel eens af, als ik de tientallen digitale kanalen langsflip en is er echt behoefte aan 6 verschillende nieuwskanalen? Waarom is er bijvoorbeeld nog geen sitcom channel? In Amerika hebben ze het kanaal "TV Land",waar 24 uur per dag oude en wat minder oude sitcoms worden uitgezonden. Dat is nou een kanaal waar ik regelmatig op zou afstemmen. Er is niets rustgevender dan het kijken naar oude comedy series. Op een bepaalde manier weten die voorspelbare grappige situaties met oudbakken moppen mijn, na een drukke werkdag op hol gebrachte brein, weer feilloos op de ruststand te krijgen. Misschien dat een of ander John de Mol achtig type dit plan ten uitvoer kan brengen. Ik bestel hierbij alvast oude afleveringen van The Wonder Years, Family Ties en natuurlijk Seinfeld.
Tot die tijd moet ik maar genoegen nemen met de net aangeschafte DVD box van the Partridge Family, die K. twee weken geleden bij de Media Markt aanschafte.

1 Comments:

  • Wonder Years is echt top !
    Family Ties is echt een braakmiddel.

    By Anonymous Anoniem, at 11 september, 2005  

Een reactie posten

<< Home


 

 Subscribe in a reader